Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min email blir floodad/spammad

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

From: "99mac.com - 99% Macintosh Mailer" <[email protected]>

Subject: Reply to post...

Nu börjar jag bli frustrerad. Varför sitter jag och får en massa email till trådar som jag inte prenemurerar/övervakar? Min epost började bli fylld med en massa brev om svar till diverse trådar för någon vecka sen utan någon vidare anledning.

Jag har försökt stänga av funktionen, och det mesta verkar vara borta nu. Men ibland kommer det bara ett par enstaka brev då och då.

Björnström, spökar det?

Hmm. Jag har tre inställningar:

SPAM-settings:

(X) Every once in a while
( ) All the time
( ) Bombardment mode

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-25 09:05

Ursäkta en novis, men hur menar du?
Gäller det "Mail 1.2.5"?

Så det är en feature, inte en bugg?

Phew! Jag som trodde det var någon fel

Nu har det börjat bli jäkligt irriterande! Min epost blir totalt spammade av massa olika trådar helt utan någon anledning alls! SKITIRRITERANDE då jag har bandwidth quote på min email.

Varför händer det här? Jag har stängt av allting och bevakar inga trådar!!

Björnström, kan du inte fixa det här för guds skull?

- Klicka på "min profil"

Finns det några bevakade diskussioner överhuvudtaget?

Om inte: ifrån vilken diskussion kommer alla mailen ifrån?

Olika trådar som jag inte ens valt att bevaka. Som "Nördtest!" och "Apple släpper en ny iPod".

Det har väl varit så är sedan den nya versionen av 99mac lanserades.

Av någon anledning kan "autobevakning" sättas på trådar man gör inlägg i utan att detta markeras i "Min profil" alternativt att man avmarkerat bevakningen. Fenomenet har diskuterats i andra trådar, t.ex. http://www.99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=22732 . Om det gäller för alla eller inte har jag ingen aning om.

//Mikael

1
Bevaka tråden