Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur nöjd är ni med Reminder/Påminnelser?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-12 13:18

Jag är i ett desperat behov av en bra Reminder app. Körde med Things men den kunde ju aldrig uppdatera mellan iPad och iPhone, annars var den bra. Har nu kört med Apples egen Reminder. Den fungerar ju bra mellan olika apparater. Men jag kommer inte överens med gränssnittet. Den känns inte logisk. Frågan är om man förlikar sig med appen efter ett tag eller om den helt enkelt inte fungerar för mig?

Är det några här som använder Påminnelser(Apples) lite mer frekvent? Vad tycker ni om den?

Jag är extremt nöjd med den, speciellt i kombination med att använda Siri till att skapa påminnelser. Det jag tycker är mindre bra är att man måste manuellt radera påminnelserna senare.

Tycker den fungerar utmärkt och bättre lär det väl bli med iOS 6 och ML.

Ursprungligen av Capeman:

Tycker den fungerar utmärkt och bättre lär det väl bli med iOS 6 och ML.

Japp. Att kunna skriva in en påminnelse om något på datorn som sen dyker på din iPhone är riktigt smidigt. Man kan dessutom kombinera dessa me location så man kan bli påmind om något när man kommer hem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-12 13:49
Ursprungligen av pmarriott:

Japp. Att kunna skriva in en påminnelse om något på datorn som sen dyker på din iPhone är riktigt smidigt. Man kan dessutom kombinera dessa me location så man kan bli påmind om något när man kommer hem.

Det är just såna här saker som kommer göra den ännu bättre

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-12 13:48

Tycker den är ok, förhoppningsvis blir den ännu bättre med iOS 6 och ML som Capeman säger. Jag använder den halvflitigt och den är en bra påminnare. Om bara Siri kommer på svenska någon gång lär det bli ännu smidigare att använda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-12 14:05

Okey, de flesta verka ju vara ganska eller mycket nöjda. Då får jag ge den en chans. Så också att ML innehåller den. Då är den i grunden perfekt. Om jg nu bara kunde förlika mig med funktionen.

Får jag kolla med er hur ni ställer in påminnelser. JAg tycker det är för många steg.
1. välja lista eller datum
2. skriver x
3. trycker på klar
4. trycker på >
5. trycker på påminn mig
6. trycker på knappen för På en dag
7. får ett förslag som jag trycker på för att ändra
8. ställer in dag och tid
9. trycker på klar
10. trycker på klar

Antingen har jag missat något i hur man hanterar denna app eller så tycker jag ni har en hög toleransnivå för antalet moment..;)

Jag talar helt enkelt in min på min iPhone. "Remind me to ......... when I leave home tomorrow morning." Eller "Remind me to call X at 2 pm."

Ursprungligen av pmarriott:

Jag talar helt enkelt in min på min iPhone. "Remind me to ......... when I leave home tomorrow morning." Eller "Remind me to call X at 2 pm."

Ska prova det där. Använder det rätt mycket men skriver in allt. Min talade engelska brukar inte vara den bästa för Siri:)

  • Avstängd
  • 2012-07-12 15:36
Ursprungligen av BlackSmp:

Ska prova det där. Använder det rätt mycket men skriver in allt. Min talade engelska brukar inte vara den bästa för Siri:)

Varken min talade engelska eller svenska brukar funka för röststyrda pryttlar... tex senast min bilstereo som har en massa språk att välja på :-/

Dom gånger jag tesyat funkade det klockrent, men jag har ingen användning för det - dom gånger jag behöver påminnelse så är det ändå en post i min kalender och där sköts ju detta också klockrent.
Geografiska triggern ser jag inte att jag någonsin behöver - det är tider jag måste påminnas om - inget annat. För mig är alltså denna app helt överflödig.

Ursprungligen av xms67:

Jag är i ett desperat behov av en bra Reminder app. Körde med Things men den kunde ju aldrig uppdatera mellan iPad och iPhone, annars var den bra. Har nu kört med Apples egen Reminder. Den fungerar ju bra mellan olika apparater. Men jag kommer inte överens med gränssnittet. Den känns inte logisk. Frågan är om man förlikar sig med appen efter ett tag eller om den helt enkelt inte fungerar för mig?

Är det några här som använder Påminnelser(Apples) lite mer frekvent? Vad tycker ni om den?

Vet inte om du känner till det men Things har nu en Cloud beta som jag kört i flera månader och den har aldrig strulat. Den synkar felfritt mellan Mac, iPad och iPhone. Hur du aktiverar den?

Gå in i inställningar i things (iPad/iPhone) och skaka enheten så kommer det upp ett tidigare dolt alternativ att börja använda Cloud sync.

Har aldrig blivit fäst vid reminders

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-12 15:06
Ursprungligen av koss_boss:

Vet inte om du känner till det men Things har nu en Cloud beta som jag kört i flera månader och den har aldrig strulat. Den synkar felfritt mellan Mac, iPad och iPhone. Hur du aktiverar den?

Gå in i inställningar i things (iPad/iPhone) och skaka enheten så kommer det upp ett tidigare dolt alternativ att börja använda Cloud sync.

Har aldrig blivit fäst vid reminders

Jag anmälde mig som testare av beta för Cloud. Men jag fick bara massa information om att snart så skulle det köra en beta. Tröttnade. Men nu ska jag kolla det du säger. Tycker Things är ett strålande GTD program. Men dyrt till Mac...

Ursprungligen av koss_boss:

Vet inte om du känner till det men Things har nu en Cloud beta som jag kört i flera månader och den har aldrig strulat. Den synkar felfritt mellan Mac, iPad och iPhone. Hur du aktiverar den?

Gå in i inställningar i things (iPad/iPhone) och skaka enheten så kommer det upp ett tidigare dolt alternativ att börja använda Cloud sync.

Har aldrig blivit fäst vid reminders

Var fanken aktiverar du det på Mac? Hittar det på både iPhone och iPad men inte på Mac.

  • Avstängd
  • 2012-07-12 15:17
Ursprungligen av pmarriott:

Var fanken aktiverar du det på Mac? Hittar det på både iPhone och iPad men inte på Mac.

Har inte Things, men gissar Inställningar/iCloud?

Edit: ...alltså Inställningspanelen i OSX...

Ursprungligen av LaHe:

Har inte Things, men gissar Inställningar/iCloud?

Edit: ...alltså Inställningspanelen i OSX...

Nej, det är inte iCloud. Det är Things Cloud.

  • Avstängd
  • 2012-07-12 15:23
Ursprungligen av pmarriott:

Nej, det är inte iCloud. Det är Things Cloud.

Ah... oops

Skakat Macen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-13 10:31
Ursprungligen av koss_boss:

Vet inte om du känner till det men Things har nu en Cloud beta som jag kört i flera månader och den har aldrig strulat. Den synkar felfritt mellan Mac, iPad och iPhone. Hur du aktiverar den?

Gå in i inställningar i things (iPad/iPhone) och skaka enheten så kommer det upp ett tidigare dolt alternativ att börja använda Cloud sync.

Har aldrig blivit fäst vid reminders

Funger det verkligen på Mac? OS X?

Ursprungligen av xms67:

Funger det verkligen på Mac? OS X?

Ja, fungerar, men du måste tanka ner en beta från utvecklaren.

  • Avstängd
  • 2012-07-12 15:12

Gillar påminnelser skarpt, dels för att det går att skapa olika listor, dels för att avklarade inte raderas och att det synkas med alla mina enheter fast än så länge kan man bara se och kryssa i eller ur/raderas i kalendern på dator, men det kommer ju snart i ML
Även fast det är lite mycket tryckande för att ställa in allt går det lika snabbt om inte snabbare än att göra en kalender-påminnelse.
Radera avklarade gör jag i kalendern efter att ha kollat att dom inte behövs igen eller så.

  • Avstängd
  • 2012-07-13 13:42

Things, en ganska dyr affär om man vill ha den på iPhone (75:-), iPad (149:-) och Mac (379:-) = 603:- , för en påminnelse-app IMO
...men klart kan väl vara värt det för dom som behöver mer komplexa påminnelser än Apples egen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-13 13:46
Ursprungligen av LaHe:

Things, en ganska dyr affär om man vill ha den på iPhone (75:-), iPad (149:-) och Mac (379:-) = 603:- , för en påminnelse-app IMO
...men klart kan väl vara värt det för dom som behöver mer komplexa påminnelser än Apples egen.

Det är priset som nu avskräcker mig när det verkar som de fått igång molnet. Ska nog vänta på att Reminder kommer till Mac och prova innan jag slänger ut runt 450 pix. Jag har det på iPad redan. Det var där jag var så otroligt nöjd tills jag insåg att det krävdes minst moln mellan iPhone och iPad för att passa mig. Så nu har jag kört Reminder/Påminnelse ett tag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-14 01:52

Jag har inte lyckats hitta något som gör att jag kan synka påminnelser mellan enheter med olika applekonton så jag använder en google tjänst istället och kör med appen gotasks. Nu kan jag och min fru skriva in saker såsom matlistor och annat, och det synkas ut till våra enheter, Smidigt!

  • Avstängd
  • 2012-07-14 07:22
Ursprungligen av reinew:

Jag har inte lyckats hitta något som gör att jag kan synka påminnelser mellan enheter med olika applekonton så jag använder en google tjänst istället och kör med appen gotasks. Nu kan jag och min fru skriva in saker såsom matlistor och annat, och det synkas ut till våra enheter, Smidigt!

Låter nice, men vad är de där credists köpen i appen för något?

För enkla köplistor som synkar mellan iEnheter och även mellan olika konton använder jag ShopShop som använder DropBox för att synka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-14 23:01
Ursprungligen av LaHe:

Låter nice, men vad är de där credists köpen i appen för något?

Faktiskt ingen aning, inget jag köpt.

  • Avstängd
  • 2012-07-14 23:38
Ursprungligen av reinew:

Faktiskt ingen aning, inget jag köpt.

Ok

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-15 01:20
Ursprungligen av reinew:

Jag har inte lyckats hitta något som gör att jag kan synka påminnelser mellan enheter med olika applekonton så jag använder en google tjänst istället och kör med appen gotasks. Nu kan jag och min fru skriva in saker såsom matlistor och annat, och det synkas ut till våra enheter, Smidigt!

Där är det väl enklast att bara ha en delad kalender, antingen i iCloud eller hos Google.

Wunderlist är annars bra om man vill dela en lista med ngn. Finns till iOS och Mac.

Och så är det så att tråden handlar om hur nöjd man är med iOS egna Reminder/Påminnelser. Håll er till ämnet. Om ni önskar att diskutera andra program (som Things) så får ni gärna göra detta, men i en annan tråd som passar bättre.

Vänligen,
/ T

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-15 01:18

När Påminnelser låter mig lägga till valfri adress så ska jag överväga att börja använda den...

Bevaka tråden