Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med notifieringsljud, iPhone 4S och Universal Dock

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iPhone 4S som jag laddar med hjälp av Apples Universal Dock (senaste modellen, med smalt IR-öga). Innan dess har jag laddat både iPhone 4 och iPhone 3GS med densamma utan problem. Nu upplever jag dock (!) ett märkligt problem. När min 4S är ansluten till dockan spelas inga notifieringsljud upp, varken ljud från SMS, e-post eller pushnotifieringar från andra appar. Ringsignaler och alarm däremot fungerar som de ska, likaså vibrerar telefonen när notifieringarna sker. Kopplar jag in telefonen direkt till dockkabeln fungerar ljuden som de skall. Har försökt rengöra dockkontaktenra i både telefonen och dockan utan framgång, men det är ganska svårt att komma åt och rengöra. Omstart av telefon hjälper ej.

Upplever någon annan samma märkliga fenomen?

Kan meddela att iOS 6 inte löste detta problem. Får helt enkelt köpa en iPhone-docka istället. Surt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-20 21:16

Det låter som om att ljudet skickas ut till dockan då, den har väl någon audioanslutning där bak?
Det finns ju dockor utan dessa.
Apple iPhone 4 Dock - docka från Apple - iPhonebutiken.se
299 kr

Men nu kommer ju snart iPhone 5...

Ursprungligen av kenjon:

Det låter som om att ljudet skickas ut till dockan då, den har väl någon audioanslutning där bak?
Det finns ju dockor utan dessa.
Apple iPhone 4 Dock - docka från Apple - iPhonebutiken.se
299 kr

Men nu kommer ju snart iPhone 5...

Det stämmer att den har det. Har varit och grejat i den kontakten också, ifall det fastnat ludd eller liknande, som det kan göra på en iPhone, dock utan framgång.

hade en sådan docka innan men skickade med den när jag sålde min iPhone 4. Hade ju en Universal Dock sen någon iPod, så jag behöll den istället.

har tyvärr inte råd med en iPhone 5 i nuläget, utan jag behåller nog min 4S ett tag till. Annars hade jag inte brytt mig så mycket.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-20 21:26

Nudlar ett par månader....

Ursprungligen av kenjon:

Nudlar ett par månader....

Jag är student, lever redan på nudlar.

Ursprungligen av Capeman:

Jag är student, lever redan på nudlar.

Ät mindre nudlar. Gå ner i vikt. Köp iPhone 5.

1
Bevaka tråden