Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plex och filmcovers samt Spotify

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Har två problem, 1. Oavsett hur jag gör inställningarna i PMS så hittar den inte alltid de covers/bilder som gäller för filmerna. Har t o m lagt en jpg i varje enskild filmapp men det hjälper inte.
2. Jag har Spotify i PMC men kan inte logga in. Har gjort alla inställningar men får bara "authitiation details missing". Spotify fungerar perfekt på alla enheter utom i Plex. Jag kör allt via en Mac mini och har uppdaterat Plex med de senaste versionerna och allt ligger på en DNS-345. I övrigt så fungerar Plex utan problem på iPhones, iPads och Mc mini.
/Sven-Åke

Hej,
Jag har under en längre tid kört Spotify via Plex, med i väldigt snarlik set-up som du. Det fungerade även att köra Spotify kanalen via iOS appen. I och med att jag uppdaterade PMS till v.0.9.6.2 så la Spotify kanalen av. Jag kan logga in och se mina spellistor men sen är det stopp. Ämnet är under diskussion på Plex forum, men det känns inte som det har vidare hög prio. New Spotify plugin Release - Plex Forums
Vi får hoppas att någon har tid och lust att titta närmare på det snart.

Hej,

Tack! Dock så är det så att det aldrig fungerat oavsett version på PMS. Jag har Spotify Premium så det finns inga begränsningar där. Jag kommer så långt att jag an logga in men när jag går till spellistor så kommer felmeddelandet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-24 09:04

1. Plex hämtar ju bilderna från olika källor på nätet baserat på filmens namn. Så att du lägger en jpg i samma mapp hjälper inte. Du kan dock, i PMS, Ända bild och välja en bild du har på datorn. Högerklicka på filmen och "change cover".

2. Lite osäker men tror man behöver Spotify Premium/unlimited för att kunna logga in på alla 3parts tjänster.

Edit:
fjmobile han före med en bättre förklaring.

Hej,
Tack! Kan inte få fram "change cover" när jag högerklickar på filmen. Något annat trick?

Ursprungligen av Biskopsbyn:

Hej,
Tack! Kan inte få fram "change cover" när jag högerklickar på filmen. Något annat trick?

Vill du använda den vägen så dubbelklickar du på filmen och klickar sedan på "Change Artwork".

Det går alldeles utmärkt att lägga bildfilen på din disk för att få upp den i PMS/PMC. Du måste dock följa korrekt namngivning, OCH korrekt sökväg. Om du vill att PMS ska plocka upp omslaget för din film så måste du döpa bildfilen till poster.jpg OCH den måste ligga i en undermapp. Alltså, vi tar Pulp Fiction som exempel:
Du har denna sökväg till dina filmer:

Citat:

/Macintosh HD/filmer/

Då skapar du en mapp i din mappen som du döper till filmnamnet (plus release-år för att hjälpa PMS att hitta rätt):

Citat:

/Macintosh HD/filmer/Pulp Fiction (1994)/

I den mappen så lägger du allt som har med filmen att göra:

Citat:

/Macintosh HD/filmer/Pulp Fiction (1994)/Pulp Fiction (1994).mkv
/Macintosh HD/filmer/Pulp Fiction (1994)/poster.jpg
/Macintosh HD/filmer/Pulp Fiction (1994)/banner.jpg

Och så vidare. Sedan så sätter du igång en refresh av PMS. Har du redan scannat in filmen sedan tidigare så måste du nog göra en forced refresh. Eller börja om från början

Är ni intresserade av hur man gör det för tv-serier så finns en bra post här: Plex » Making your TV shows look great in Plex

Senast redigerat 2012-05-25 10:09

Tack! Som jag har det nu så har jag en mapp som heter FIlmer. Under den så ligger lite olika mappar som t ex barn, tv-serier etc. Om man tar t ex film/barn/Bilar så har mappen Bilar både videofilmen och jpg filen. Dock så heter filen samma som filmen och inte poster. Det kanske är det som ställer till det.

Ursprungligen av Biskopsbyn:

Tack! Som jag har det nu så har jag en mapp som heter FIlmer. Under den så ligger lite olika mappar som t ex barn, tv-serier etc. Om man tar t ex film/barn/Bilar så har mappen Bilar både videofilmen och jpg filen. Dock så heter filen samma som filmen och inte poster. Det kanske är det som ställer till det.

Ja, det bör vara felet ja.

1
Bevaka tråden