Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det förlängare/förstärkare för Bluetooth?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-07-26 21:16

Jag sitter ca 5 meter från min MacMini och då tappar den kontakten med min Magic mouse och tangentbordet när man minst anar det. Blåtand skall väll räcka 10 meter? Minin står på media möbeln och det är inga hinder framför. Någon som har en lösning? (inte flytta fram Minin)

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2011-07-26 22:52

Spontant kommer jag bara på en dålig lösning - gå på radio-baserade trådlösa enheter.

Däremot så finns det ju en nyare/annan klass av blåtand som skall klara större avstånd, men vet inte hur det skulle fungera att ha flera BT-hosts-enheter i Minin.

Så - inget bra svar från mig

/Patrik

  • Medlem
  • A, A
  • 2012-05-22 14:38

Hejsan!
Har du löst detta problem? Jag har samma problem så jag är intresserad av löning

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-05-22 20:33

Kan ju då berätta att bluetooth också är en radiobaserad lösning, så scurbs lösning är inte så inovativ som man kan tro...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-22 20:57

Känner inte till förlängare/förstärkare för Bluetooth, men det du kan försöka med är att begränsa störningen på BT frekvensen 2,4 GHz.

AirPort and Bluetooth: Potential sources of wireless interference.

Har du möjlighet att prova en extern BT-adapter, helst med USB förlängningssladd?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2012-10-23 22:59

Jag är ute efter en liknade lösning. Jag har ett skåp i hallen (liten lgh, ca 5 meter från soffan) där jag samlar min media, bland annat en Mac Mini. Från skåpet har jag sedan sladdar som går i väggarna fram till tv. En av sladdarna är en USB förlängning där jag nu har en Belkin Mini Bluetooth Adapter. Problemet är att jag upplever det som om att både tangentbord och mus stundtals fortfarande tappar anslutningen och jag kan inte hitta några inställningar för att leda dem till Belkin källan istället för den som sitter i datorn.

Någon som har koll på hur jag gör detta?

1
Bevaka tråden