Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med hemmadelning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har brukat använda mej av hemmadelning eftersom jag aldrig kommer ihåg vilken musik jag har på vilken dator. Nu vill det inte fungera. Ha två stationära macar som kommer åt varandra samt macbook:en, men macbooken kommer inte åt nån annan. Har kollat nätverksinställningar, brandvägg, startat om både itunes och hela macbooken. Kollat inställningarna i itunes. Vad gör jag nu???

(itunes 10.0.1 på en stationär och på macbooken, en äldre version på den andra stationära, Mac os X 10.5.8 på macbooken)

Tillägg -datorerna är hopkopplade via ethernet

Och jag får inte ens fram rubriken "delat" i vänstermenyn i itunes på macbooken. Bara medan jag fyller i ituneskontot men när jag klickat på klar försvinner den.

Jaha, nu funkar det och jag har inte gjort nånting alls! Märkligt....

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-05-20 18:16

Jag har ställt in hemmadelning på mina macar men det vill inte fungera. När grabben skall hämta program från mig kommer det upp en varningrsruta med This computer is not authrized bla bla…. Klickar på "Authorize this computer…" grabben knappar in sina uppgifter å så tuggar den en stund och "This computer is already authorized" kommer upp. Försöker att kopiera över programmet och den första varningen dyker upp igen. Vad gör jag för fel?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-22 18:06

Prova att avauktorisera datorn först, och sedan auktorisera den igen.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-05-22 19:02
Ursprungligen av kenjon:

Prova att avauktorisera datorn först, och sedan auktorisera den igen.

har testat det. Avauktoriser och tillbaka. Loggat ut och in i iTunes Store men det dyker upp ändå. Pallade inte längre så jag loggade in med mitt Apple-ID på hans användare och laddade ner programmet den vägen. Inte optimalt, jag vet, men det är Apples "lösning" inte heller. Hoppas verkligen att Apple löser en massa buggar när Mountain Lion lanseras.

1
Bevaka tråden