Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve vs. Steve, vem skulle du lita på?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-05-22 10:22

Den här jämförelsen mellan Gates och Ballmer är riktigt rolig! Undrar om det alltid ser ut så när Ballmer är på scen eller om den kanske är lite vinklad

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-05-22 10:30

Steve Ballmer har rätt mycket självdistans, antagligen mer än Jobs hade.

Mr. Ballmer, would you sign my mac? - YouTube

Ursprungligen av planB:

Steve Ballmer har rätt mycket självdistans, antagligen mer än Jobs hade.

Mr. Ballmer, would you sign my mac? - YouTube

Det går ju köra Windows på Mac så egentligen var det ju inte helt konstigt ...

Däremot tror jag inte han skulle signera en iPhone

http://www.geek.com/articles/apple/steve-ballmer-strikes-again-pretends-to-stomp-employees-iphone-20090914/

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-05-22 11:30
Ursprungligen av gotfredsen:

Det går ju köra Windows på Mac så egentligen var det ju inte helt konstigt ...

Jag tror han gjorde det som en kul gest. Ballmer är ingen mediestrateg precis, vilket alla hans uppträden visar...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-05-22 12:32

Man får lite känslan av att han ville bli popdrottning eller nåt. Jag hade svårt att titta på Ballmerdelarna av filmen då jag inte gillar att se (på film eller i verkligheten) uppenbart pinsamma situationer.

Man får väl använda vad man har för att entusiasmera publiken. Det är få förunnat att kunna stå i likadana jeans, tröjor och skor år ut och år in och ändå få stående ovationer.

Varför skickar dom ut Ballmer om han är så usel i media eller kanske t.o.m. faktiskt inte riktigt hemma däruppe i kontoret? Varför stoppar ingen honom?

1. MS-ledningen tycker att han är bra och gillar hans sätt att sälja MS.
2. Ingen törs säga hur vansinnig och usel han är - att han kan vara skadlig för företaget - skadar varumärket.

Oavsett om svaret är 1 eller 2 så säger det en hel del om MS som företag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-22 15:49
Ursprungligen av Zimmerman:

Varför skickar dom ut Ballmer om han är så usel i media eller kanske t.o.m. faktiskt inte riktigt hemma däruppe i kontoret? Varför stoppar ingen honom?

1. MS-ledningen tycker att han är bra och gillar hans sätt att sälja MS.
2. Ingen törs säga hur vansinnig och usel han är - att han kan vara skadlig för företaget - skadar varumärket.

Oavsett om svaret är 1 eller 2 så säger det en hel del om MS som företag.

Här tror jag du redan vet svaret, Microsoft är för allmogen och de gillar buskis, 3-liters cola och casual friday.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-05-22 15:33

Undrar om Balmer får samma hyllningr efter sin död

<iframe src='http://watch.webbyawards.com/shared/video/emb...' width='400' height='224' frameborder='0'>Your browser does not support iframes.</iframe>

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2012-05-22 17:37
Ursprungligen av andas:

Den här jämförelsen mellan Gates och Ballmer är riktigt rolig! Undrar om det alltid ser ut så när Ballmer är på scen eller om den kanske är lite vinklad

Gates vs Ballmer? Är det inte Jobs vs Ballmer?

1
Bevaka tråden