Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag ha ett Spotifykonto inloggat på flera enheter samtidigt?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • växjö
  • 2012-05-15 01:50

Sitter och leker och är nöjd än så länge med plex
En fråga, om jag har spotify appen i plex kan fler logga in på sina mobiler
och köra den samtidigt ? = 1st premium till familjen

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-05-15 06:46

Du kan vara inloggad på flera enheter samtidigt, men du kan bara spela musik från en i taget. Om du startar uppspelning på en enhet så stoppas musiken på en eventuell annan enhet du spelade på.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-15 07:26
Ursprungligen av Vassius:

Du kan vara inloggad på flera enheter samtidigt, men du kan bara spela musik från en i taget. Om du startar uppspelning på en enhet så stoppas musiken på en eventuell annan enhet du spelade på.

Det är jag ganska säker på att det inte gäller längre.

Jag har för mig att jag läste någon nyhet för ett tag sedan där Spotify gick ut och meddelade att man nu kunde lyssna på t ex mobilen och datorn samtidigt med samma konto.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-15 07:52
Ursprungligen av keptang:

Det Vassius skriver gäller fortfarande, Can I use Spotify from multiple locations? - Spotify - Spotify

Nej, jag tror inte det.

Edit : Jag visste väl att jag hade läst det - Mattias Lundquist - Spotifyuppspelning på flera enheter samtidigt

I told you so?

Ursprungligen av zinned:

Nej, jag tror inte det.

Edit : Jag visste väl att jag hade läst det - Mattias Lundquist - Spotifyuppspelning på flera enheter samtidigt

I told you so?

Jag kan meddela att det bara fungerar att lyssna från en enhet i taget. Det vet jag av egen erfarenhet. Vassius har fortfarande rätt.

Det gick att köra dubbelt ett tag i år och i samband med det så cirkulerades den informationen, men det gäller inte längre.

Om du delar ut spellistor så kan andra prenumerera på dem. Mig veterligen är det ända sättet att få det så som du vill

  • Medlem
  • växjö
  • 2012-05-15 11:24

Tack för svar verkar vara ett alternativ även om vi inte kan lyssna samtidig håller på att fundera på hur sonen ska ha det i sitt rum och det blir nog en iMac med plex och schysta högtalare och spelar han för högt på spotify sätter jag igång mitt och det blir tyst

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-15 12:03

Man kan ju köra OffLine på de andra enheterna...

Ursprungligen av kenjon:

Man kan ju köra OffLine på de andra enheterna...

Jepp, 3 enheter kan man köra offline på om jag minns rätt (3333 låtar / enhet?)

  • Medlem
  • växjö
  • 2012-05-15 12:21

Tanken är att ha två datorer och en aptv och ev ngn mobil

Fungerar alldeles utmärkt om man ser till att ha enheterna ikryssade som "Offline", dvs bara en i taget får vara online.
Räcker att logga på en gång i månaden. Du har redan tidigare i tråden fått info om hur många enheter du kan köra i Offline mode.

Däremot så kommer det att fungera sådär om du har flera användare som faktiskt aktivt vill använda Spotify, dvs söka efter ny musik och uppdatera spellistor etc. De delarna kräver att man är påloggad. I min familj är det än så länge bara jag som är det minsta intresserad

Något jag har reagerat på i senaste versionen för iPhone är däremot att cover art inte verkar fungera (i alla fall inte speciellt bra) om man är i offline mode. Om det är en bugg eller en feature ska jag låta vara osagt. Räkna med att åtminstone till nästa uppdatering (eller i värsta fall för alltid) få klara dig utan den finessen.

/Jonas

Kan jag ha ett Spotifykonto inloggat på flera enheter samtidigt?

Om du har aiport express enheter i barnens rum som barnen streamar till via AirPlay så kan du stänga av dessa enheter remote via airport appen om du känner att barnen spelar för högt

Dessutom finns det ganska enkla appar som agerar som intercom appar där du kan prata i iphonen så hörs det på deras rum.

Ursprungligen av gotfredsen:

Om du har aiport express enheter i barnens rum som barnen streamar till via AirPlay så kan du stänga av dessa enheter remote via airport appen om du känner att barnen spelar för högt

Dessutom finns det ganska enkla appar som agerar som intercom appar där du kan prata i iphonen så hörs det på deras rum.

"Storebror hör dig..."

1
Bevaka tråden