Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få skärmdelning i Lion att fungera?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder screen sharing på hemmanätverket mellan underbara appen CloudConnect Pro i iPad och MBP med Snow Leopard, dvs får upp laptopskärmen i paddan. Men när jag försöker samma med min nyare MBP med Lion funkar inte skärmdelningen – vare sig om jag försöker få upp Lion-skärmen i SL-laptopen eller via CloudConnect i iPad. Fildelningen funkar fint, endast skärmen som inte vill låta sig delas.

Idéer?

Kanske låter elakt att fråga, men... Har du aktiverat skärmdelning på datorn?

Naturligtvis. Precis som allt som gjort att det fungerar klockrent från den äldre MBP:n, inklusive administera rättigheter, ha rätt lösenord osv.

Kan tillägga att allt "ser ut" som om det ska fungera, men Lion-skärmen kommer aldrig förbi "authentication"-meddelandet. Det slutar heller inte med "could not authenticate" utan står bara och snurrar tills man bryter. Snow Leopard-skärmen däremot dyker upp direkt.

Har du satt ett lösenord för VNC under delning?
Om inte det heller hjälper så skulle jag testa en säker start och sedan en omstart till.
Fungerar det om du skapar en helt ny användare?

Ja, VNC-lösen och allt sånt är fixat. Men nu löstes problemet genom en omstart – jag tror att när jag gjorde omstarten på Lion-datorn förra gången så hade jag glömt nån auktorisering. Den gjorde jag EFTER den omstarten, och allt som krävdes nu var alltså bara ännu en omstart…

Nu funkar skärmdelningen från Lion-MBP både i övriga datorer + i iPaden. Tack för input!

1
Bevaka tråden