Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.Plex på Samsung TV 2.Slingbox

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,
1.Tänkte utöka plex set upen med en ny TV. Har tänkt att skaffa en modell med möjlighet att installera plex klient i.
Är det någon som vet hur man vet om en Samsung TV är kompatibel? Fungerar det på alla deras "Smarta TVs", eller? Måste den stödja det som Samsung kallar för "Appar"?

Har siktat in mig på UE40D6200, en sk. Smart TV eller ev. UE40D6325 ( http://www.samsung.c...5SSXXE-features )

2. Funderar även på en slingbox....kan den på något sätt integreras i plex?

Någon som har erfarenhet?

/ Pelle

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-01 00:10

Slingbox har tre olika videoingångar, så det beror på vad du kopplar in där. En Macmini med PLEX går ju bra. Eller jb ATV.

hmm, tänkte mest om det gick att köra andra hållet. helst skulle jag vilja ha en inspelningsbar digitalbox kopplad till slingbox och det som spelas in görs tillgängligt via plex....men vet inte om det går.

/P

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-02 23:03

Jag förstår inte riktigt, men känner mej väldigt trött ikväll
Både PLEX och Slingbox är ju variant på samma tema: köra ut en videosignal via nätverk till en annan enhet, för att kunna se den på annan plats. Så vad menar du med "andra hållet"?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-04-03 08:05

Du kan inte installera Plex i en TV, det är i en dator elelr Atv som gäller där.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-03 08:29

Har inte Samsung och LG modeller med PLEXklient inbyggd?
Att installera i valfri TV går förstås inte

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-04-03 12:57
Ursprungligen av kenjon:

Har inte Samsung och LG modeller med PLEXklient inbyggd?
Att installera i valfri TV går förstås inte

Hmm, efter lite sökande så hittade jag att den ev ska släppas som widget. Men då är det väl Samsung själv som måste skicka ut den?
Ska kolla på min tv när jag kommer hem.

Ja, såvitt jag har förstått så finns det redan och det fungerar....eller? är det ingen på forumet som har installerat PLEX på en smart Samsung TV?

Det finns en inofficiell klient till Samsung (byggs i HTML5 faktiskt) som man kan få tillgång till om man PM:ar utvecklaren i Plex-forumet och så finns det en officiell version för LG. Har inte använt någon av dom, så jag vågar inte rekommendera någon av klienterna. Jag vet att det finns vissa begränsningar, men å andra sidan så vet jag inte hur mycket krav du har av en klient för att du ska vara nöjd

Kan meddela att Plex på samsung TV är fantastiskt!!
Lätt att installera, och har hittills spelat allt jag försökt att spela. dock verkar jag inte komma åt några pluggins, tyvärr. Skulle ju sitta fint med några play kanaler....

OT: eftersom det uppenbarligen går att göra och distribuera egna appar till Samsung så borde det väl finnas någon SVT Play App. Nån som har info?

/Pelle

Ursprungligen av Pleximan:

Kan meddela att Plex på samsung TV är fantastiskt!!
Lätt att installera, och har hittills spelat allt jag försökt att spela. dock verkar jag inte komma åt några pluggins, tyvärr. Skulle ju sitta fint med några play kanaler....

OT: eftersom det uppenbarligen går att göra och distribuera egna appar till Samsung så borde det väl finnas någon SVT Play App. Nån som har info?

/Pelle

Har tyvärr ej testat Samsung-klienten, men med lite tur fungerar Plex egna plugins. I PMS Preferences/Advanced så kan du kryssa i "Disable Capability Checking", och de plugins du installerar i Plex bör då dyka upp i sin Samsung-klient. Om de fungerar elelr ej vet jag inte dock.

Det är i kryssat men det dyker inte upp annat än mina sektioner med filmer / serier, tyvärr. Det känns iofs viktigast. Ska leta vidare efter några sköna play appar till Samsung. Men det är ju ett annat forum, någon annanstans....:)
/ P

1
Bevaka tråden