Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera Sims 3 på Mac Mini

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem med att få Sims 3 att fungera på min Mac Mini. Eftersom den inte har någon optisk enhet installerade jag spelet genom fjärrskiva. Inga problem med installationen, men när man ska börja spela meddelar diskverifieringen i spelet att skivan inte kan hittas trots att skivan fortfarande sitter kvar. Någon som kan tänkas ha en lösning på detta?

Man kan ju tycka att EA skulle kunna ha tänkt på detta eftersom Mac Minin verkar nå upp till specifikationerna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-12 23:06

Detta är ett långskott, men sök på nätet efter en No-CD Crack, vilket nog bara kommer finnas till windows, men ta den ändå.

Sen går du in i programmappen, högerklickar på spelet och välj Visa paketets innehåll. Gå sen in i Contents > Resources > Transgaming > c-drive >program files > Electronic Arts > The sims 3 > Game> bin

Där verkar du kunna hitta The Sims3.exe och kanske kan ersätta den med No-CD cracken.

Det var vad jag hittade om det när jag kollade lite på nätet, men lovar ingenting

Finns även den del videos på hur du ska göra om du söker på The Sims 3 no cd crack

Här är bland annat en video. Verkar inte vara exakt så som jag skrev så du får väll testa dig fram
how to play sims 3 with no cd (MAC) - YouTube

Testar och återkommer om jag får det att funka. Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden