Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Codeblocks efter installation av XCode

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Har börjat lära mig c++ och använder mig av Codeblocks men tänkte testa Xcode.
Efter installationen lyckas jag inte kompilmera c koden i codeblocks. Och jag förstår mig inte på xcode så tog bort allt men kan fortfarande inte använda codeblocks även fast ominstallation..

Någon som kan gissa vad som hänt??

Ingen som vet inställningarna för det, hur ser de ut på din dator?

Problem med Codeblocks efter installation av XCode

Why fight it? Jag har alltid programmerat det mesta i cpp å ända sedan jag gick över till Mac så sker all programmering 100% i Xcode oavsett om det är c, objektive c , c++, jag gör.

Dock rekommenderar jag varmt panic coda för JavaScript php css å HTML

Ursprungligen av gotfredsen:

Why fight it? Jag har alltid programmerat det mesta i cpp å ända sedan jag gick över till Mac så sker all programmering 100% i Xcode oavsett om det är c, objektive c , c++, jag gör.

Dock rekommenderar jag varmt panic coda för JavaScript php css å HTML

Då får du gärna förklara hur man gör, lyckas inte ens få igång det:(

Nya Xcode innehåller inte de verktyg som krävs vid installationen, utan dessa måste laddas ner via Xcode -> Preferences -> Downloads -> Components -> Klicka på Install vid "Command Line Tools".
Efter det bör du ha de verktyg som krävs för att kompilera.

Ursprungligen av spegelboll:

Nya Xcode innehåller inte de verktyg som krävs vid installationen, utan dessa måste laddas ner via Xcode -> Preferences -> Downloads -> Components -> Klicka på Install vid "Command Line Tools".
Efter det bör du ha de verktyg som krävs för att kompilera.

Jag laddade ner allt som behövdes, tror jag, men fattade ändå inte hur man skulle göra, nybörjare som sagt..

1
Bevaka tråden