Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time machine kan inte slutföra säkerhetskopiering

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har en fråga min time machine som jag inte får ordning på. Den verkar ha "tappat bort sig". Jag har den kopplad till min skärm på jobbet som jag sätter ihop med min Macbook Pro på morgonen, således drar Timemachine igång och skapar backuper. Har fungerat smärtfritt i ett år. Men så en dag nu så ville den inte längre, Time machine kunde inte slutföra säkerhetskopieringensäger den (bifogar bild). Nu har jag fått reda på att jag måste skapa utrymme på disken, genom att formatera den eller radera innehåll. Hur gör jag detta? Har förstått att det är under skivverktyg men där tar det stopp för mig...

Tacksam för hjälp! /Jonas

Ursprungligen av Jonas •••:

Hej! Jag har en fråga min time machine som jag inte får ordning på. Den verkar ha "tappat bort sig". Jag har den kopplad till min skärm på jobbet som jag sätter ihop med min Macbook Pro på morgonen, således drar Timemachine igång och skapar backuper. Har fungerat smärtfritt i ett år. Men så en dag nu så ville den inte längre, Time machine kunde inte slutföra säkerhetskopieringensäger den (bifogar bild). Nu har jag fått reda på att jag måste skapa utrymme på disken, genom att formatera den eller radera innehåll. Hur gör jag detta? Har förstått att det är under skivverktyg men där tar det stopp för mig...

Tacksam för hjälp! /Jonas

Först och främst; välkommen till 99Mac! Kul att se att nya användare registrerar sig och öppnar en tråd i forumet.

I Skivverktyget markerar du din Time Machine, går till Partition, väljer en Partition Layout (oftast alternativet längst upp om endast en partition), skriver ett namn på den i Name, ser till att det står Mac OS X Extended (Journaled) i Format och sedan trycker du på Apply. Du får ursäkta de engelska benämningarna. Mitt system är på engelska och jag är inte helt säker på de svenska översättningarna.

Hej! Jag gjorde som du skrev, skapade en ny partition, men nu säger den bara såhär:

Ursprungligen av Jonas •••:

Hej! Jag gjorde som du skrev, skapade en ny partition, men nu säger den bara såhär:[ATTACH="CONFIG"]32724[/ATTACH]

Jag är inte helt bevandrad på området eftersom jag aldrig har behövt att ägna mig åt Time Machine. Men något säger mig att det beror på att du har fått en ny uppsättning efter att du formerade så det blev tomt. Gå till System Preferences och Time Machine. Där kan du ta Select Disk och välja var du vill ha dina säkerhetskopieringar.

Ah! Nu funkade det. Fick göra en ny säkerhetskopia som grund dock så det tog sina timmar att skapa den nya (ca 180 GB) men det funkade som du skrev sist, när jag gick in och vlade den nya disken för säkerhetskopia.

Tack för hjälpen – och tack för välkomnandet! /Jonas

1
Bevaka tråden