Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sjukt jobbigt knaster i iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2012-03-22 10:02

Vi har haft 4st 3GS telefoner på jobbet tidigare och nu har vi förlängt avtalen med Telia så vi fick ut 4st vita iPhone 4S telefoner. Vi har nu använt dessa i cirka 3 dagar... och på ALLA fyra telefonerna blir det ett jäkla knaster ljud ibland när man pratar. Kanske var 3-4 samtal blir det ett fruktansvärt knaster som ibland varar ett par sekunder men ibland fixas det aldrig och man är tvungen att ringa upp igen. Har googlat mycket och märkt att massor av folk har detta problem eller ett liknande, dock verkar folk ha skickat in telefonerna 2-3 gånger och fått tillbaka samma fel igen.

Är det något som går att göra åt utan att skicka in telefonerna? Vi blir ganska strandsatta här på jobbet utan telefoner... vi har två 3GS mobiler kvar dock, men det räcker inte till 4st.

Har provat att köra utan skal, testat återställning, har nu provat att slå av 3G.. vet inte om det fungerar ännu.. men känns som det inte ska behövas.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-22 11:22

Nej det är kvalitetsproblem. Hade samma skit på min iPhone 4S och efter att ha bytt ut ett exemplar, så sålde jag av den tvärt, och köpte mig en gammal bättre begagnad iPhone 3GS och flyttade över simkortet från telia. Nu är jag nöjd igen

Dom värsta apple fanatikerna förnekar säkert problem med iphone 4S, men jag tycker personligen att kvaliteten är dålig ljudmässigt hos iphone 4S , knaster som kommer och går och jag hade också eko och allmänt "bulkigt" ljud.

Blev så trött på att dom personer jag ringde upp till, klagade på "bulkigt" ljud, acceptera aldrig det här utan byt ut telefonerna tills ni har fått korrekta fungerande exemplar om det nu finns sådana ?????????????????????

Du har ju köpt in 4 stycken iPhone 4S och alla DEFEKTA !!!!!! Det säger ju allt om iPhones 4S kvalitet, ingen ska komma och säga nått annat .

Skräp Apple och inget annat.

Senast redigerat 2012-03-22 11:53
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-22 17:16

Väldig otur skulle jag nog säga. Självklart ska det inte ske, men med flera miljoner tillverkade, blir några defekta. Och det kan tom bli en batch som är defekta. Och det kanske är en del av dem du fått.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-23 00:12

Självklart ska du inte acceptera detta men jag måste ändå skriva att jag har haft 2 st 3GS, 1 st 4 och 1 st 4S och alla har haft kanonbra ljud... Har nog aldrig hört en kund som klagat på detta i min butik på iPhone 4S.

Jag kan höra ett lågt knaster i min, och härom dagen gjorde jag en intressant iakttagelse. Jag var upptagen med båda händerna och pratade med luren tryckt mellan axeln och örat. Efter samtalet höll jag kvar luren mot örat tills jag var klar med det jag gjorde. Knastret fanns kvar trots att inget samtal pågick. Jag fick de där 3 tonerna man får när ett samtal kopplas ner så det var inte så att min telefon fortfarande låg uppkopplad. Kollade efter en stund igen och kunde fortfarande höra knastret. Detta är dock för mig ett icke-problem. Knastret hörs bara ibland och mycket lågt.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2012-03-23 11:21
Ursprungligen av pmarriott:

Jag kan höra ett lågt knaster i min, och härom dagen gjorde jag en intressant iakttagelse. Jag var upptagen med båda händerna och pratade med luren tryckt mellan axeln och örat. Efter samtalet höll jag kvar luren mot örat tills jag var klar med det jag gjorde. Knastret fanns kvar trots att inget samtal pågick. Jag fick de där 3 tonerna man får när ett samtal kopplas ner så det var inte så att min telefon fortfarande låg uppkopplad. Kollade efter en stund igen och kunde fortfarande höra knastret. Detta är dock för mig ett icke-problem. Knastret hörs bara ibland och mycket lågt.

Knastret för oss är väldigt högt, det blir nästan som ett gammalt modemljud när det kopplar upp sig och omöjligt att höra vad som sägs. Det händer dock "bara" var tredje/fjärde samtal. Det som stör oss mest är att vi köpte telefonerna genom en återförsäljare till Telia som ringde och erbjöd oss att binda om abonnemangen etc och de var inte helt lätta att ha och göra med när telefonerna blev fördröjda.. så är orolig att vi kommer få vänta flera månader på nya telefoner :/ Men samtidigt går det ju inte att ha dessa telefoner heller.. och vi har bara två 3GS telefoner kvar... ARGH!

1
Bevaka tråden