Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med drivrutin till Canon ipf 8000s

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Drivrutinen till vår storformatsplotter strular. Vi har läst in drivrutin version 2.64 på 2 maskiner Imac mac os x 10.7.2 och macbook pro, samma op. På Imac är den otroligt seg när vi skall öppna utskriftsdialogen (tar ca 1 min) och på Macbook går det snabbt. Ett problem som är lika på båda maskinerna är att delar av utskriftdialogen är grå vilket innebär att de valen ej går att göra. (Gäller bordeless printing under page setup) En Canonkille ha varit här och får inte heller rätt på det.
Nu har vi provat att installera på en PC maskin och där funkar allt klockrent!! Nu vill jag ju inte behöva ha en PC också utan vill kunna sköta mig från själv från mac. Någon som har en idé om lösning??

Tacksam för svar.
/Mats

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2012-02-24 19:19

Byt till något det inte står Canon på

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-02-25 12:42
Ursprungligen av Erik_J:

Byt till något det inte står Canon på

Precis. Som jag upplever det har Canon historiskt inte kommit med vare sig bra drivrutiner eller bra tillbehörsprogram för Max OS X. I början var det tex OS 9-layout på OS X-programmen. Jag avser alltså hårdkodade fönsterramar a la OS 9. Och som det också berättas i tråden så lovar man kommer snart, men det händer inget på supportsidan. Ibland är tex USA-sidan oftare uppdaterad än Europa-sidan. Osv osv.

Kan bara säga att jag har en Canonskrivare, en A4-laser (LBP6300dn), nätverksdelen i den är helt värdelös, det finns inget sätt få den att funka med nätverk. USB-däremot - då går den som en klocka.

Drivrutiner på nätverkssidan "under utveckling och kommer snart".... tack för inget.

Som hämnd vägrar jag köpa deras kameror

Tack för Era svar. Har under min PC tid alltid varit Canon trogen och då blev det självklart så när jag blev en macare. Nu har jag hittat en drivrutin på den amerikanska siten som jag skall prova i veckan. Bara att hoppas att den funkar bättre. Tyvärr inget alternativ att lämna Canon då vi har helt nyskrivna avtal med dom

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2012-02-28 08:29

Är Mac något ni använder så kalla till uppföljningsmöte och be dom presentera en tidsplan för att lösa problemet. Annars så river ni avtal pga utebliven leverans och support.

1
Bevaka tråden