Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac köpes & säljes

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har omarbetat köpes & säljes delen av 99mac under dagen:

  • Köpes & Säljes är numera ett enda forum.

  • Nu finns Köpes & Säljes i menyraden ovan för att det ska bli lätt att hitta rätt.

  • Vi har raderat alla annonser som är äldre än 90 dagar.

  • Forumet "Jobb & Projekt" är arkiverat.

Välkommen till nya Köpes & Säljes:
Köpes & säljes

Hmm bra, fast när köpes och säljes nu är ett enda forum, varför är prefixen till trådarna borta? Nu har man ju ingen aning om någon vill sälja eller köpa en Mac utan att först gå in i annonsen...

Prefix till rubrikerna har aldrig slagits av men jag tog bort det som krav för någon vecka sedan då vi fick rapporter om att det fungerade dåligt. Jag har nu testat allt och kan inte se några problem så kravet på prefix är påslaget igen (köpes / säljes).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-24 19:48

Försöker lägga in en annons men får bara fel medd "Du måste välja en rubrik (köpes/säljes)" dock finns det ingenstans i annonsinlägget att välja detta, hur gör jag?

Funkar inte med att bara skriva säljes det är då jag får detta meddelande.

MVh

Robin

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-24 19:56
Ursprungligen av robber:

Försöker lägga in en annons men får bara fel medd "Du måste välja en rubrik (köpes/säljes)" dock finns det ingenstans i annonsinlägget att välja detta, hur gör jag?

Funkar inte med att bara skriva säljes det är då jag får detta meddelande.

MVh

Robin

Ovanför där du skriver in din rubrik finns det ett val för mig att välja köpes/säljes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-24 20:24
Ursprungligen av joakimo:

Ovanför där du skriver in din rubrik finns det ett val för mig att välja köpes/säljes.

Spännande!

Får varken det valet på min Mac med Safari eller Chrome eller något utav mina PCs med Chrome och IE eller arbetsdatorn med IE eller Chrome.

Mao är det mitt konto som är problemet?

/R

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-24 20:40

För att förtydliga och för att jag inte ska ha missuppfattat, så här ser det ut så här för mig. Konstigt om det inte fungerar…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-24 21:14

Såhär ser det ut för mig alla gånger jag prövat

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-24 21:29
Ursprungligen av robber:

Såhär ser det ut för mig alla gånger jag prövat

[ATTACH="CONFIG"]32142[/ATTACH]

Provat att tömma cache i aktuell webbläsare och sedan prova på nytt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-24 22:09
Ursprungligen av joakimo:

Provat att tömma cache i aktuell webbläsare och sedan prova på nytt?

Samma sak på 4st datorer, 3 olika os, 3st olika browsers. Tror tyvärr inte felet är lokalt.

/R

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-24 22:15
Ursprungligen av robber:

Samma sak på 4st datorer, 3 olika os, 3st olika browsers. Tror tyvärr inte felet är lokalt.

/R

Då är jag tom på idéer tyvärr. Hoppas att någon annan kan vara till hjälp.

Har testat Firefox 11, Safari 5, Chrome 17.

Och alla tre webbläsarna är testade på två olika datorer (Win7 och Lion).

Alla sex varianterna funkar.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-02-25 13:32
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har testat Firefox 11, Safari 5, Chrome 17.

Och alla tre webbläsarna är testade på två olika datorer (Win7 och Lion).

Alla sex varianterna funkar.

Menar du möjligen Firefox 10 (10.0.2 senaste)?

Ursprungligen av mattiL:

Menar du möjligen Firefox 10 (10.0.2 senaste)?

Eller så kör han 11:an.
Firefox web browser

Ursprungligen av mattiL:

Menar du möjligen Firefox 10 (10.0.2 senaste)?

Nope, jag menar 11.

Jag kör "beta update channel" på Firefox, dvs jag får meddelanden om att det finns en ny version även när det är beta-versioner, och inte bara de officiella släppen.

Just nu är det 11.0b3 som gäller.

Fixat nu!

Helt otroligt "fel" orsakat av att någon idiot på vBulletin lagt till en funktion för rättigheter för prefix som jag nte sett tidigare.

  • Medlem
  • 2012-02-25 11:39

Jag tycker att det är bra att man har fått färre forum. När det gäller köpes och säljes tycker att det är sämre eftersom det blir mer svåröverblickat.

När jag är intresserad av att köpa något är jag inte intresserad av att veta vad andra vill köpa. Jag vill istället hitta någon som vill sälja det jag är intresserad av. Samma logik gäller när jag vill sälja något.

Kan man få till det så att "Svara"-knappen i köpes/säljes-annonsen fiskar fram ett nytt PM till personen med samma rubrik (och text) som annonsen? Typ som man gör nu med "citera"-knappen i trådar i forumet?

Ursprungligen av suddgummi:

Kan man få till det så att "Svara"-knappen i köpes/säljes-annonsen fiskar fram ett nytt PM till personen med samma rubrik (och text) som annonsen? Typ som man gör nu med "citera"-knappen i trådar i forumet?

Det är inte en dum idé. Kanske borde vi göra just "kontakta" delen mycket tydligare.

1
Bevaka tråden