Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac.com segt på Mac OS X - snabbt på Windows 2000

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-03 20:52

Hej!

Man tycker att det borde vara tvärtom men så är det inte för mig så ska det bli något gjort på 99mac.com så får PC-burken komma till heders.

/Ulf A

  • Oregistrerad
  • 2002-10-03 21:01

Vilken browser använder du? Sitter du bakom en brandvägg?

Tycker alltid det går snabbare på pc, oavsett browser och site.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-03 22:35

Testa Chimera, sidorna ritas upp minst lika snabbt som i Internet Explorer på en PC.

Fast Chimera kan du bara köra om du har OSX.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-04 00:51

Som sagt: OS 9!!!

  • Oregistrerad
  • 2002-10-04 09:40
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ill_chrill:
Tycker alltid det går snabbare på pc, oavsett browser och site.

På jobbets NT så tycker jag inte det gå så snabbt. Det går mycket snabare med Netscape 7 och 10.2...

Jo! Instämmer, surfning överhuvudtaget går i regel snabbare på pc & jämför då inte 1GHz maskiner, för då hinner man inte märka skillnaden i a f!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-04 13:26
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: JohanK:
Testa Chimera, sidorna ritas upp minst lika snabbt som i Internet Explorer på en PC.

Så sant så sant, helt suverän browser!

  • Oregistrerad
  • 2002-10-04 18:18

Med frittblås på jobb, med undantag för brandväggen, så uplever jag Mac OS 10.2 med netscape som snabbare än NT4 med IE...

Skulle vara kul att veta vad ni har för linor. om ni har fasta IP eller kör med DHCP...

  • Medlem
  • 2002-10-04 18:56
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Vilken browser använder du? Sitter du bakom en brandvägg?

Mestadels använder jag Internet Explorer 5.2 men just nu provar jag Netscape 7 och den verkar litet bättre faktiskt.

Ingen brandvägg aktiv men kör via en router.

Jag ska prova Chimera också som är en helt ny bekantskap för mig.

/Ulf A

Jag har 512kbit adsl både hemma och på jobbet, och använder mest IE. Mozilla är rätt ok också, stabilare än Explorer men jag upplever den inte som snabbare, vilket många andra gör. Chimera ska jag absolut testa.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2002-10-04 20:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ill_chrill:
Tycker alltid det går snabbare på pc, oavsett browser och site.

Men just 99mac är speciellt segt på OSX. Det går ju mycket snabbare i MacOS9 och i Windows. På min bärbara Celeron 466 Mhz och IE6.1 så går det snabbt. Och med min Cube 450Mhz och MacOS9 + IE så går det också snabbt. Men i IE och OSX går det lite segare. Det har nog inte så mycket med OSX att göra, utan mer hur IE är uppbyggt.

Någon som testat med senaste Opera 6 b1 till OSX?

Tycker det går exakt lika snabbt på IE X, IE PC, Chimera och Mozilla.

Dock så är IE PC och Chimera 100x bättre på cacha. Vilket gör att saker och ting känns snabbare när man t.e.x trycker på "bakåt" knappen...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Tycker det går exakt lika snabbt på IE X, IE PC, Chimera och Mozilla.

IE X och IE PC?! Eller hur...

[ 05 Oktober 2002, 16:35: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Tycker det går ohyggligt fort på 99mac, iaf så länge servern pallar trycket. Själva uppritningen upplever då åtminstone jag inte som ett problem. Kör Chimera på en Cube 450/512 MB, OS X 10.1.5...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Tycker det går exakt lika snabbt på IE X, IE PC, Chimera och Mozilla.

IE X och IE PC?! Eller hur...

Well, det är bara att komma hit och titta om du inte tror på mig.. Däremot som jag sa är cachningen mycket bättre på PC. Där är Chimera i samma klass som IE PC..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Samuel K:
Tycker det går ohyggligt fort på 99mac, iaf så länge servern pallar trycket. Själva uppritningen upplever då åtminstone jag inte som ett problem. Kör Chimera på en Cube 450/512 MB, OS X 10.1.5...

Hey, Samuel. Varför 10.1.5?

Har inte kommit mig för att lägga in Jaguar än bara... väntar på en 80 GB Seagate Barracuda som verkar ta evigheter att få levererad, och det kändes lite onödigt att lägga in Jaguar på en disk som snart blir brevpress eller nåt

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-13 18:00

Vet inte om det är hos mig som felet ligger men jag tycker att 99.se svarar väldigt långsamt nu för tiden. Har testat med att byta till Open DNS men ingen förbättring. Även testat googles 8.8.8.8 och 8.8.4.4 men samma där. Har startat om router och switchar utan framgång. Är det bara jag?

Ursprungligen av onnyt:

Vet inte om det är hos mig som felet ligger men jag tycker att 99.se svarar väldigt långsamt nu för tiden. Har testat med att byta till Open DNS men ingen förbättring. Även testat googles 8.8.8.8 och 8.8.4.4 men samma där. Har startat om router och switchar utan framgång. Är det bara jag?

Det kan vara servern som har mycket att göra tillfälligt. Eller är det just DNS uppslagen som är långsamma?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-18 08:51

Det konstiga är att när jag surfar med min gamla PowerBook med Panther så upplever jag inte den där fördröjningen. Vet inte vad det kan vara. Kan ju var något på vägen här från Asien till Sverige. Det är inte alla dagar det är så här men oftast och speciellt den senaste månaden.

1
Bevaka tråden