Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spegla upp iPhone 4 på TV med HDMI

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-08 12:31

Hej

Köpt apples nya adapter och trodde det bara skulle vara att stoppa in hdmi mellan telefonen och TV:n men inget händer...

Tips, förslag eller liknande?

Tack!

Vadå "inget händer"? Var lite mer specifik. Vilket program som stöder spegling fungerar inte?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-08 14:57

Jag hade ju hoppats på att spegling innebar att faktiskt spegla telefonen, som man kan med iPad 2. Men det enda som händer är att när jag kör svt play så hörs ljudet på TV, men ingen bild. Inget annat program eller funktion fungerar. Svart TV-skärm. Inget ljud. Ingenting.

Du behöver iPhone 4S för det.

Before performing any AirPlay Mirroring troubleshooting, make sure that AirPlay Mirroring minimum requirements are met:

  • An iPhone 4S or iPad 2 (with iOS 5 or later)

  • An Apple TV (2nd generation) running software version 4.4 or later

  • A wireless network; optionally, a wired connection (via an Apple Digital AV Adapter or VGA Adapter) can be used. For more information about the Apple Digital AV Adapter or VGA Adapter, please seethisarticle.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-08 17:13

Ok, tack.

(Hatar Digital inn)

  • Medlem
  • Västervik
  • 2012-01-25 01:02

Lämna tillbaka kabeln. Jag gjorde samma misstag för ett tag sedan. Eller misstag och misstag, jag frågade på elgiganten om detta var möjligt. -Javisst är det de, köp bara den här kabeln, fick jag till svar.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-01-25 21:49

jag har 4s och kopplade med HDMI och körde Svtplay men fick då bara ljud, ingen bild...

Ursprungligen av marika:

jag har 4s och kopplade med HDMI och körde Svtplay men fick då bara ljud, ingen bild...

Har du aktiverat skärmdubbling i inställningarna då...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-30 18:07

Skärmdubbling i inställningarna? Hittar inget...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-30 19:43

Dubbelklicka på hemknappen, och gå längst till vänster, vid iPodkontrollerna.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-02-13 19:01

Jag har iphone 4s och köpte kompositkablar pga clas ohlsson. Kopplar in men får endast ljud och ingen bild. Har letat efter bildskärmsdubbleringen men hittar ingen sådan funktion...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-02-13 21:28

hittar inte. Endast knappen för låsning av skärmläge och volymskontrollen längst ut till vänster.

Ursprungligen av marika:

hittar inte. Endast knappen för låsning av skärmläge och volymskontrollen längst ut till vänster.

Har du testat att svepa ännu längre till vänster då än bara till skärmläge och volymkontroll?

Kika i denna länk och klicka på ”Så här aktiverar du AirPlay-skärmdubblering"

Konfigurera och felsöka AirPlay-skärmdubblering

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-02-13 23:44

jaha, så ett krav är att ha apple TV? Det går alltså inte att koppla iphone direkt till tv:n utan apple tv om jag förstår rätt.

1
Bevaka tråden