Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp från Lejon tillbaka till Leoparden

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gjorde dumheten att stoppa in Lejonet utan att kolla alla program. Har ett Indesign som jag verkligen behöver, en 2:a som inte funkar utan rosetta…..
Ja, jag vet att den är gammal men resten av dem jag jobbar med har den och vi har behov av att kunna jobba i samma dokument smärtfritt.
Så vad gör jag?
Verkar inte bara vara att gå tillbaka och nej jag har ingen heltäckande backupp att återskapa ifrån, i alla fall inte någon ny.
Kan jag partionera hårdisken och behålla Lejonet på en och installera om ett nytt system på den andra partionen, eller måste man formattera om hela hårdisken för att lägga till en partion.
Eller går det att backa på något annat sätt.

Imac27 core i5 3.1GHz

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-27 15:32

Annars är det ganska "smidigt" att starta upp Leopard/Snow Leopard från en extern FW800-disk när man behöver bakåtkompatibilitet. Så gör jag och det har fungerat bra.
Det är ju inte bästa workflow direkt men det fungerar och man behöver inte labba med den interna disken.
Det bästa vore om det gick att virtualisera en kopia av Leopard i WMWare eller likn.

Funkar tyvärr inte eftersom det är på jobbet och vi redigerar tidningssidor dagligen. Så jag behöver få tillbaka det gamla systemet hellst med alla program, det är en del.....

Det finns redan ett par trådar som handlar om att backa från Lion. Visserligen handlar de om Lion till Snow Leopard, och du vill tydligen gå ända tillbaka till Leopard. Men jag är övertygad om att principen är den samma, så jag får hänvisa dig till de trådarna. Och påminna om att man bör söka lite innan man startar en ny tråd.

backa lion site:99.se

Läs igenom de trådarna ordentligt först, Men om du sedan tycker att de Snow Leopard-tipsen är helt värdelösa för dig, så får du höra av dig, så kan vi kanske öppna den här tråden igen.

/Mod

1
Bevaka tråden