Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Air 11" late 2010, en ok vardagsdator?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har blivit erbjuden att köpa en MacBook Air 11" late 2010 med specifikationerna:

1.4GHz Intel Core 2 Duo
2GB 1066MHz DDR3 SDRAM
64GB of flash storage

Den är knappt ett år gammal och ganska sparsamt använd.

Jag skulle vilja höra om det är någon som har en uppfattning om hur bra (eller dålig) denna modell är. Jag inser att den helt klart har sina begränsningar eftersom det är förra generationens processor och ganska sparsamt med RAM-minne. Men min fråga är om den duger som vardagsdator. Det jag vill kunna göra och de program jag vill kunna använda är:

MS Office
Skype
Spotify
EyeTV (för att titta på tv med usb-sticka)
Titta på YouTube
Titta på play-kanaler (svt och tv4)

Sen undrar jag också om det skulle vara möjligt att installera Lion på den. Jag vet att det går enligt de tekniska grundkrav som ställs, men är det möjligt utan att datorn blir alldeles för långsam?

Vad tror ni, är det ett bra köp?

Vad tror ni skulle vara rimligt att ge (till datorn medföljer MacBook Air SuperDrive och MS Office (inklusive installationsskivor))?

Jag har precis en sådan, fast med 4 GB RAM. Den kommer att fungera alldeles utmärkt för din kravspec. Hade ju varit bättre med dubbla RAM, men det kommer att gå. Även Lion kommer att fungera, körde det ett tag på min MacBook från 2007 med 2 GB. Fast sen uppgraderar jag till 4 och då gick det ännu bättre.

Vad den kan vara värd har jag ingen aning om.

Det låter bra. Går det att uppdatera RAM-minnet i efterhand på en Air? Jag har sett att det i spec att det står "max 4 GB", men det valet kanske måste göras vid beställning från fabrik.
Det pris jag blivit erbjuden att köpa den för är 4000:- är det ok eller blir jag lurad?

Nej det går inte att uppgradera i efterhand. Kan inget om priser, men tycker det låter billigt, särskilt om det inkluderar en Officelicens OCH en SuperDrive.

Jag hade slagit till på stört.

Kanonpris! Köp, den kommer att fungera alldeles galant för dig.

1
Bevaka tråden