Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart dags för uppgradering av 99mac-servern

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har kört 99mac på en Xserve QuadCore (2x4 kärnor) med 8GB RAM och 2x73GB 15k SAS hårddiskar i RAID sedan 2008.

Snart är det dags att uppgradera på flera sätt:

  • MySQL databasen flyttas till en separat Linux Server.

  • Uppgradering av operativsystemet till 10.6 Server (vi kör 10.5 Server idag)

  • Byte av PHP-cache från APC till Xcache.

  • Testning av Varnish Cache.

Jag kommer skriva mer om detta när det närmar sig men vi har köpt in hårdvaran nu så det är mest en fråga om att planera nertid och arbete i serverhallen.

Målet med uppdateringen är att få snabbare MySQL backuper (ta bort nertid på natten för backup) och att öka sidladdnings-hastigheten ganska rejält.

Senast redigerat 2012-01-23 15:24
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-01-23 21:07

Men uppgradering från 10.6 till 10.7 server kostar väl inte så mycket ? eller ?

Jag har inte kollat upp. Klockan är sent för mig och måste kolla lite på teven tillsammans med familjen...

Jag tycker att Apple SWE borde sponsra er !

Ursprungligen av REP:

Men uppgradering från 10.6 till 10.7 server kostar väl inte så mycket ? eller ?

Jag har inte kollat upp. Klockan är sent för mig och måste kolla lite på teven tillsammans med familjen...

Jag tycker att Apple SWE borde sponsra er !

Uppgraderingen från 10.5 till 10.6 är inte främst en kostnadsfråga för mjukvara utan att det är ett rätt omfattande projekt att uppdatera något som hela tiden är i produktion.

10.7 Server är helt oanvändbart så vi kommer stanna vid 10.6 under något år tills vi lämnar Mac OS X Server helt. Steget till Linux börjar med att vi flyttar MySQL databasen och steg två blir att vi byter ut våra Xserve mot något nyare på sikt.

Jag flyttade feedback angående gårdagens uppdateringar hit:
http://www.99.se/feedback/292521-feedback-pa-uppdateringar-23-1-2012-a.html

1
Bevaka tråden