Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program (Mac) gratis just nu (samlingstråd)

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter den inte allt för livliga diskussionen http://www.99.se/feedback/291934-hur-vill-vi-ha-det-med-gratiserbjudande.html startar jag en samlingstråd för program till Mac, dvs inte till iOS (iPhone/iPad) som är gratis just nu, dvs brukar kosta

Inpaint, Magically Remove Elements From Your Photos!
tidigare $19.99 (fast jag tror att det varit någon rea tidigare)
Mac App Store Mac App Store - Inpaint
Info på utvecklarnas hemsida: Inpaint

Men InPaint är i alla fall inte gratis nu, dock nästan (en dollar). Själv köpte jag det som del av ett programpaket, och det var knappast värt det ens där. Klumpig implementation av en rätt trevlig teknik.

Det gäller att vara snabb när det gäller gratiserbjudande!
Just nu och 9 timmar till finns InPaint (för Windows och Mac) gratis på Giveaway of the Day - free licensed software daily. Today: InPaint 3.1 (for Windows and Mac) - Inpaint reconstructs the selected image area from the pixel near the area boundary. Inpaint may be used to remove undesirable ...
Håller med om att det inte är det smidigaste programmet men småfel tycker jag går snabbare med detta än att köra igång stora Photoshop

DMG Architect - Disk Builder
Om man vill kontrollera och göra snyggare dmg-paket, ordinarie pris $29.99 just ny gratis i Mac App Store
Hemsida: Sourcebits DMG Architect - Disc Packager | Application Installer for Mac OS Leopard
Mac App Store: Mac App Store - DMG Architect - Disk Builder

Här kommer en till

Gillar man IcyBlaze/Moca Codes iDocument så kanske deras nya program Sparkbox kan vara något för "bilder" man samlar på sig från när och fjärran. Kostar $19.95/11.95 men är nu gratis i Mac App Store där det står "Last 24 hoars to get it free" (När "nedräkningen" började vet jag inte.

Trevligt och en del finesser. Det jag ogillar är att programmet importerar allt så det blir ett stort bibliotek - skulle varit bättre om det bara kunde länka till dokument man redan har på datorn.

Produktsida: IcyBlaze Sparkbox - The latest image management software for mac.
Mac App Store: Mac App Store - Sparkbox

InstaPaint
Det har ibland efterfrågats program i stil med MS Paint för Mac och här är en klon. Ordinare pris: $13.99 nu gratis
Utvecklarens sida: Applest support: InstaPaint Support
Mac App Store: Mac App Store - InstaPaint

Ursprungligen av macwitty:

InstaPaint
Det har ibland efterfrågats program i stil med MS Paint för Mac och här är en klon. Ordinare pris: $13.99 nu gratis
Utvecklarens sida: Applest support: InstaPaint Support
Mac App Store: Mac App Store - InstaPaint

för mig står det att det kostar ca 109 kr!

Är det fortfarande det programmet som gäller?

Gå in på App Store och ladda ner Appy Days och klicka på Mac och Free så får man upp MacOS-program som sänkts till gratis.

Ursprungligen av Hunter78:

för mig står det att det kostar ca 109 kr!

Här verkar de gå snabbt - den var gratis tidigare idag. Jag laddade ner den och den gör vad som sägs men några 109 kr tycker jag inte att det är värt

Bra! Den har jag inte sett tidigare. Tack!
Har du någon uppfattning om hur de väljer ut? Fick meddelande om att fler av Diego Arraez's program, bl a OneTrash var gratis i dag och den hittar jag inte i listan - där står bara deras OptimPrefs. (Nej, jag tyckte inte att något av dem verkade användbart utan jag undrar mest om urvalet)

Använder AppShopper för att hitta appar till iOS och tänkte först i går att den ju också täcker MacOS också. Appar har ju en större tendens att variera i pris. Tittar man på t.ex. Navigon Europa så kan den som billigast köpas för 419:- (vilket jag gjorde) och 849:-. Det som är bra med AppShopper är prishistoriken. Man kan se om om det är en app som går upp och ner i pris eller inte. Är det en som varierar i pris kan man markera det i önskelistan och man får ett mail när det är en prisförändring. Andra appar kan man se att de ligger på samma pris hela tiden och därför köpas när man så önskar. Har sparat in många kronor genom att med hjälp av AppShopper avvakta med inköp. Det är appmakarna själva som bestämmer om prisförändringar för att locka nya köpare och för att hamna högre upp i "händelselistan". Det är ett företag som publicerar appar med böcker som konsekvent ändrar sina priser och sänker sina priser till FREE för en dag eller så. Det är ju att bita sig själva i svansen efter som många med mig ligger och avvaktar med bevakning och hämtar hem dom när dom är gratis.

Senast redigerat 2012-01-15 05:12
Ursprungligen av macwitty:

Fick meddelande om att fler av Diego Arraez's program, bl a OneTrash var gratis i dag och den hittar jag inte i listan - där står bara deras OptimPrefs. (Nej, jag tyckte inte att något av dem verkade användbart utan jag undrar mest om urvalet)

Man här se att den från någon tidpunkt den 13:e - till den 14:e var gratis. Dock kan det ha varit från t.ex. typ 23.59 till 00.01. Den har varierat mellan FREE och 119:- och det gäller att vara snabb för att hinna får den gratis.

Prishistorik för OneTrash:

Jan 14 '12 Free -> kr7
Jan 13 '12 kr15 -> Free
Dec 07 '11kr95 -> kr15
Nov 10 '11kr7 -> kr95
Nov 10 '11Version 1.4
Nov 07 '11kr55 -> kr7
Oct 28 '11 kr7 -> kr55
Oct 21 '11 kr95 -> kr7
Oct 06 '11 kr45 -> kr95
Oct 01 '11 kr95 -> kr45
Sep 08 '11Version 1.3
Jul 26 '11 kr119 -> kr95
Jul 26 '11 kr22 -> kr119
Jun 11 '11 kr7 -> kr22
May 26 '11 kr22 -> kr7
May 02 '11 kr7 -> kr22
Apr 28 '11 kr15 -> kr7
Apr 27 '11 kr22 -> kr15
Apr 22 '11 Version 1.2
Apr 20 '11 kr7 -> kr22
Apr 06 '11 Free -> kr7
Mar 16 '11 kr7 -> Free
Mar 16 '11 Free -> kr7
Mar 12 '11 kr7 -> Free
Mar 07 '11 Version 1.1
Mar 02 '11 kr15 -> kr7
Mar 01 '11 kr7 -> kr15
Feb 28 '11 kr15 -> kr7
Feb 24 '11 New App: kr15, v1.0

TapTapTap lanserar en ny iOS-app Serenity ~ the relaxation app (gå till slutet av sidan) och om man twittrar eller facebookar ut deras budskapet får man OSX-programmet Mariner Write från Mariner Software

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-01-26 23:24
Ursprungligen av macwitty:

TapTapTap lanserar en ny iOS-app Serenity ~ the relaxation app (gå till slutet av sidan) och om man twittrar eller facebookar ut deras budskapet får man OSX-programmet Mariner Write från Mariner Software

Följde instruktionerna och tweetade mm men har inte fått någon notifiering on licens osv för Mariner Write. Kommer det ett mail framöver med mer information, eller delges det information på något annat sätt om hur man får licensen för MWrite?

Om du inte fått DM på twitter så har taptaptap twittrat ut:
If you had problems getting your Mariner Write license, send an e-mail to oops@taptaptap.com and we'll hook you up!
https://twitter.com/#!/taptaptap/status/162631324652408834

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-01-28 09:32
Ursprungligen av macwitty:

Om du inte fått DM på twitter så har taptaptap twittrat ut:
If you had problems getting your Mariner Write license, send an e-mail to oops@taptaptap.com and we'll hook you up!
https://twitter.com/#!/taptaptap/status/162631324652408834

Tackar, har skickat ett mail

För de som vill ha program för 3D-skapande får man nu, gratis, Daz Studio Pro (3D art & animation), Bruce7Pro (Landsscape & animation) och Hexagon 2,5 (3d modeling) hos Daz3D (ordinarie pris $150-430)

DAZ 3D - Free 3D Software and 3D Model Providers

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-03 08:16
Ursprungligen av macwitty:

För de som vill ha program för 3D-skapande får man nu, gratis, Daz Studio Pro (3D art & animation), Bruce7Pro (Landsscape & animation) och Hexagon 2,5 (3d modeling) hos Daz3D (ordinarie pris $150-430)

DAZ 3D - Free 3D Software and 3D Model Providers

Tackar, måste kolla in!

1
Bevaka tråden