Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

använda iphoto generellt, komma åt bilder från photoshop?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-12-21 19:21

hej

jag är en ganska ny mac användare och har en del frågor när det gäller iphoto och hur det är tänkt att man ska jobba med den.

jag tex har importerat bilder från min senaste photo session och har nu dessa bilder i iphoto. jag skulle vilja komma åt dessa bilder från photoshop eller finder, hur gör jag det/kan jag göra det?

jag bygger gärna på denna tråd efterhand men nu är det lite oklart hur jag klarar detta ovan, newbie jag vet

Öppna iPhoto. Drag och släpp bilden på t.ex. Photoshops programikon, så öppnas bilden i Photoshop.

Vill du öppna från Photoshop, kan du gå i menyn ARKIV och välja "BRIDGE" och komma åt ditt Iphotobibliotek därifrån.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-12-21 20:57
Ursprungligen av Jock Scott:

Öppna iPhoto. Drag och släpp bilden på t.ex. Photoshops programikon, så öppnas bilden i Photoshop.

Vill du öppna från Photoshop, kan du gå i menyn ARKIV och välja "BRIDGE" och komma åt ditt Iphotobibliotek därifrån.

alternativet från bridge öppnar bara upp iphoto när jag klickar på iphoto libary, är det så du tänker?

@Micke F, japp det är så jag har ställt in nu att jag öppnar i extern redigerare, skulle dock vilja kunna komma åt bilderna från bridge istället då jag är rätt van att jobba så. går det? Jock Scott nämner något om det men som jag skriver ovan öppnar det alternativet upp iphoto bara.

Gå INTE in i "containern" och hämta bilder mauellt inne i mapparna.
Du har en databas med foton, inte mappar i egentlig mening.

Du kommer i så fall bara ställa till det.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2011-12-21 20:36

I iPhotos inställningar (Avancerat > Redigera bilder ) kan du ange Photoshop som extern editor, sedan högerklickar du på önskad bild och väljer att redigera i - just det - extern redigerare.

Och Goflorp har rätt - besök inte ditt iPhoto Library från Finder, gör allt via iPhoto i stället så slipper du problem.

/M

1
Bevaka tråden