Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samtalen hackar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

fick min iPhone 4S igår (uppdaterat till iOS 5.0.1).
Har ringt och mottagit cirka 20 samtal med den och SAMTLIGA samtal har varit av dåligt kvalité trots att jag har full täckning på mobilen (Telenor). Samtalen hackar och man får ringa upp personen.

Är det nån/några fler som har upplevt samma sak?

Ursprungligen av alex126:

...Samtalen hackar och man får ringa upp personen...

Betyder den meningen att det funkar bättre när du ringer upp?

Eller betyder det att det funkar bättre om du ringer upp personen igen?

Nej, problemet kvarstår oavsett vem som ringer upp....

Väldigt märkligt fenomen, gör en hard-reset (håll in ström + hemknapp tills telefonen startar om (Apple-loggan syns)).

Funkar inte det ovan, synka telefonen och gör en återställning i iTunes.

Ursprungligen av keptang:

Väldigt märkligt fenomen, gör en hard-reset (håll in ström + hemknapp tills telefonen startar om (Apple-loggan syns)).

Funkar inte det ovan, synka telefonen och gör en återställning i iTunes.

Tanken slog mig... Gör i skrivande stund...

Ursprungligen av keptang:

Väldigt märkligt fenomen, gör en hard-reset (håll in ström + hemknapp tills telefonen startar om (Apple-loggan syns)).

Funkar inte det ovan, synka telefonen och gör en återställning i iTunes.

Hej igen...

provade enligt ovan metod och måste säga att "fenomenet" har försvunnit.. Visst hackar samtalen ibland, men det är nog Telenors täckning som är dålig vid tillfället...

God Fortsättning!

Hej!

Jag är med om liknande.. det låter som den andra personen snyter sig och låter som en gris då och då.
Hur roligt än det här låter som är det rätt irriterande.
Givetvis håller inte personen jag pratar med på med detta, utan det är något fuffens på gång.

Men jag misstänker dock inte telefonen i sig, utan mottagningen.
Man har ju läst om Smartphone Boomen som slagit igenom i Sverige, vilket lett till att nätet inte orkar med alla surfande mobiler och samtalen får därför lida.
Jag tror alltså mer på det sistnämnda än på att telefonen är trasig.... likaså i ditt fall.
För övrigt har jag Halebop/Telia och det är en av dom som påverkats stort av boomen.

1
Bevaka tråden