Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Push notifications fungerar ej med FaceBook och Twitter!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har en iphone 4S med iOS 5.0.1 och undrar varför push notifications inte fungerar som det ska för facebook och twitter. Jag har kollar inställningar och allt är aktiverat både under notiser och respektive program.

Push notifications fugerar sporadiskt och kan komma lite närsom helst men nästan alltid bara en gång per dygn och det gäller bara facebook. Twitter har jag aldrig fått någon push notifications från.

Någon som har någon idé?

Notifieringar för Twitter (både den officiella, som jag kör på iPad, och TweetBot, som jag kör på iPhone) fungerar u a. Du får alltså inga notifications när någon skickar ett DM eller gör en mention?

Facebook-notifieringar har alltid fungerat sporadiskt, oavsett version på iOS eller appen...

Vilken Twitterklient kör du? Vilken version av Facebook-appen? Det kom en uppdatering idag.

Precis jag får inget från twitter alls. Facebook fungera som det gör!

Twitter använder jag mig av iphone inbyggda twitter klient v 4
Facebook kör jag fram till nu 4.0.3 men nu 4.1

Det finns ingen inbyggd Twitterklient i iOS. Det finns ett sätt att skicka tweets från vissa systemappar, men ska du läsa några tweets (och därmed får notifications) måste du ladda ner den officiella Twitterappen (eller någon annan klient med stöd för push notifications).

Facebooks pushstöd är som sagt rudimentärt, som bäst.

Ja sant och ios tankar ju ner twitter klient som är twitters egen och den har ju push notifications som är aktiverat!

Så för att klargöra så har du laddat hem den oficiella Twitterklienten och du får inga notifications från den (iOS tankar inte ner någon app själv).

Hur är det med notifications från andra appar?

Yes!
Vilka appar tänker du då på? Någon speciell du tänker på?

Vilken som helst som har notifications. Funkar de? Jag får t ex push notifications från Mail, App Shopper, TV Show Tracker etc.

Mail fungerar, men ingen annan fungerar förutom Facebook som fungerar sporadisk. Jag använder mig av Telia som operatör!

wordfeud funkar för mig.

Men twitter, Facebook eller annan app säger inget efter senaste ios.

Jag vet att i t ex tweetbot får man gå in och även aktivera pushnotiser i själva tweetbot appen. Hade också problem med det i början just med twitter att notifikationerna inte kom upp men efter att jag aktiverade det i appen också har jag inga som helst problem.

Även den officiella Twitterklienten har sådana inställningar inne i appen.

Jag vet samt jag har aktiverat push både i apps som jag vill ska använda push men även under notiser också aktiverat. Dock är det bara facebook som fungerar ibland! T.ex. Partinytt fungerar inte med push fast det ska göra det?

1
Bevaka tråden