Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videoprojektor halva priset på Dustin

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-17 10:44

LG AF115 PROJEKTOR FULL-HD - Kontrast på otroliga 30 000:1 och en ljusstyrka på 1500. Hemmabio på riktigt!

Någon som kan något om sådana här.... dvs är den bra? I förhållande till priset? Jag tycker den borde vara det, om den har kostat 20 000 kr, men försäljare vågar jag aldrig lita på.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-12-17 13:52

Den är ju från 2008, inte konstig att den är så billig då.
Ganska svag ljusstyrka.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-17 13:57

Tack, då hoppar jag det

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-17 14:38

Jag är ingen hejare själv på det här. Men jag har en Sony VPL-HW15 här hemma, den ligger enbart på 1000 ANSI dock en kontrast på
60 000:1. Ljudnivån på LGn som du länkar ligger på 19 db i drift, där min ligger på 22 db. Båda 2 har SXRD teknik. Så jag tror faktiskt inte den är så dum.

Är ju lite beroende på vad du ska lägga för pengar på duk också. Har du tänkt att köpa nån Firehawk duk eller nått sånt för 40 000 så kanske den inte är tillräcklig. Men jag tror den gör det den skall faktiskt.

Inte så många som skrivit om den på prisjakt, men 2 personer iallafall. Omdmen om LG AF115

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-17 14:52

Näh, det blir en billig duk, bara för att testa (innan AppleTV kommer).

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-12-17 22:38

Är inte ljudstyrka viktigare för den som ska hålla presentationer i relativt ljusa rum. Om man kollar på film släcker man ju ner rummet och ljusstyrkan blir inte längre lika avgörande. Jag har ingen projektor själv men det är vad jag hört. Rätta mig gärna om jag har fel.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-18 12:42
Ursprungligen av andas:

Är inte ljudstyrka viktigare för den som ska hålla presentationer i relativt ljusa rum. Om man kollar på film släcker man ju ner rummet och ljusstyrkan blir inte längre lika avgörande. Jag har ingen projektor själv men det är vad jag hört. Rätta mig gärna om jag har fel.

Jo det ligger ju mycket i det du säger. Men jag kan titta på min projektor nästan dygnet runt utan att dra ner. Det är ett par timmar mellan kanske 12 - 16 som är problemet. Dock så ligger mitt ljusinsläpp mot projektorn och inte mot duken så har man det tvärtom så blir det ju dock värre.

Dock så tror jag inte att trådskaparen ska ha denna projektorn till presentation för då borde man väll satsa på en "mindre" portablare projektor.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-12-18 01:19

Här har du ett rejält test på den: LG AF115 Projector Review

1
Bevaka tråden