Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini 2011 problem med Thunderbolt och EFI Update

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får inte någon bild genom Thunderbolt. Har provat både Minidisplay till HDMI och Minidisplay till DVI utan att få ut någon bild. Har fungerat tidigare dock. Kan inte hitta något speciellt på nätet men trillade över Mac mini EFI Firmware Update 1.4

About Mac mini EFI Firmware Update 1.4
This update fixes several issues to improve the stability of Mac mini (mid 2011) computers and is recommended for all users.

This update includes fixes delivered in Mac mini EFI Firmware Update 1.3 that enhance the stability of Lion Recovery from an Internet connection, and resolve issues with Apple Thunderbolt Display compatibility and Thunderbolt Target Disk Mode performance on Mac Mini (mid 2011) models.

The Mac mini EFI Update will update the EFI firmware on your Mac mini computer. When your Mac mini restarts, a gray screen will appear with a status bar to indicate the progress of the update. It will take several minutes for the update to complete. Do not disturb or shut off the power on your Mac mini during this update.

Boot ROM or SMC Version Information: After Mac mini update has successfully completed, your Boot ROM Version will be MM51.0077.BOE

När jag försöker att köra den så säger datorn bara att "Varning Den här programvaran stöds inte av din dator." Som jag skrev i signaturen så är det ju just en Mac Mini (mid 2011) som jag har - Vilken jäkla dator är det som stöder uppdateringen för "Mac Mini (mid 2011)" om inte just "Mac Mini (mid 2011)" som jag råkar ha!?

Man häpnar över all hjälp.

Efter att ha provat att dra ur nätsladden, väntat över 15 sekunder, stoppat i nätsladden med startknappen intryckt, släppt knappen, väntat 5 sekunder för att sedan starta datorn så hade jag bild via Thunderbolt i ca 30 sekunder. Dock gick fläkten på maxvarv hela tiden men ingen mer bild via Thunderbolt. Fläktljudet var så störande att jag slog av datorn och drog ur sladden över natten. På morgonen när jag satte i sladden igen så går fläkten som vanligt men ingen bild via Thunderbolt.

Ingen som har någon aning om hur jag ska få ut bild via Thunderbolt?

Ursprungligen av Nilsanders:

Man häpnar över all hjälp.

Man häpnar över folks förväntningar. "Har jag inte fått gratishjälp inom två dagar ska jag skriva en syrlig kommentar! Kan inte förstå hur folk har annat för sig än att hjälpa just mig den här helgen!"

Ta det lite lugnt, folk blir bara mindre benägna att hjälpa dig med en sådan attityd.

Jag tror det är fel på din dator. Lämna in den.

1
Bevaka tråden