Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dagens positiva överraskning - FileZilla

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har i många år använt Transmit från Panic Software, därför att jag tyckt att alla gratisprogram varit för fula, kassa, begränsade etc. men idag skulle jag ladda hem ett urval filer från en kunds ftp-server, men Transmit och några andra alternativ var för kassa, så jag tog en chansning och laddade hem FileZilla.

Inte nog med att det funkar, men funktionen med filfilter spara sjukt mycket tid, överföring och diskutrymme (eftersom jag bara är intresserad av några få filtyper i en extremt omfattande katalogstruktur.

Fult och geekigt är det, men tamigfasen riktigt bra på andra sätt.

Väl värt att testa för de med kvalificerade ftp-behov

Det ÄR bra men man kan inte nog understryka hur fult och användarovänligt det är. Fattar inte att inte någon designer kan förbarma sig, skulle ju slagit ut alla övriga på direkten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-06 17:23

Använder FileZilla till både Windows och OSX. Perfekt att ha samma program till all filöverföring.

Användarovänligt vet jag inte?

Jo, det funkar bra...men jag står inte ut med fulheten...fortsätter med Transmit som också är betydligt överskådligare och "användarvänligare" än FileZilla.

(Förstår förresten inte varför man gör fula program - det är ju varken krångligare, svårare eller dyrare att göra vackra program. Är det så att dessa geeks verkligen tycker att deras skapelse är snygg?)

Jo Transmit är användarvänligare, men dess värre tvärvägrade det med den aktuella servern. Sen måste jag också säga att filter-funktionen i FileZilla slår Transmits motsvarighet med hästlängder, likaså är progress etc. fylligare.

Jag mailade f.ö. Panic om att Transmit inte funkade, och de brukar ju ha bra support så vi får se vad som händer.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jo, det funkar bra...men jag står inte ut med fulheten...fortsätter med Transmit som också är betydligt överskådligare och "användarvänligare" än FileZilla.

(Förstår förresten inte varför man gör fula program - det är ju varken krångligare, svårare eller dyrare att göra vackra program. Är det så att dessa geeks verkligen tycker att deras skapelse är snygg?)

Skulle inte tro att de tycker att den är snygg men att den är befriad från "lull-lull" och att det har ett värde i sig.
En del kod-nissar (positivt omdöme) tycks ha beröringsskräck när det kommer till grafiskt utseende (koden däremot ska vara snygg.

1
Bevaka tråden