Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Styrplattan reagerar inte

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jahapp, då var min styrplatta trasig på min 1 år gamla MBP. Jippi.

...Eller det är vad jag antar? Problemet startade idag och det för sig som så att det känns som den inte riktigt längre reagerar när jag trycker på den. Jag får trycka en eller två gånger till lite hårdare för att den ska klicka.

Man kan ju välja att dubeltappa eller trycka ned själva styrplattan för att den ska klicka, mitt val är, och har alltid varit, på att trycka ned själva plattan. Gillar det och vill helst inte byta till det andra valet.

Någon som varit med om detta och såfall vad kan man göra? Är det kört eller vad kan det bero på.
Äter aldrig vid datorn och den lämnar aldrig sin plats så nej jag är inte ovarsam med den...

=(

Kan kanske ha med svullet batteri att göra?
Finns många trådar om det, kan vara värt att kolla upp.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-12-04 10:59

Jag hoppas att den är knappt ett år och inte drygt ett år, då får du väl det fixat på garantin i alla fall.

Jag har lämnat in min late 2009 på service vid ett tillfälle då den fysiska knappen blev väldigt konstig (låter som det du beskriver). Vi det tillfället så bytte de plattan. Men det kan mycket väl vara batteriet också, som Keptang skriver så verkar det vara flera som haft problem med det.

Lycka till!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-12-04 11:10

På jobbet har vi haft två MBP genom åren som har haft trasiga styrplattor. Båda har bytts på garantin.

Ok tack ska kika på det. Men vad menar ni med svullet batteri? Har sökt på forumet utan framgång, någon som kan länka?

Ursprungligen av julian-c:

Ok tack ska kika på det. Men vad menar ni med svullet batteri? Har sökt på forumet utan framgång, någon som kan länka?

Varsågod, jag googlade åt dig.

macbook battery deformed - Google Search

Tusen tack!

1
Bevaka tråden