Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker tips på bok/film/skiva...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skapar en tråd för alla de gånger man söker ett tips på en bok, film, skiva eller liknande, alltså inte när man vill tipsa eller bara berätta att man tittar på.

SÖKES: Bok - Stockholmsdeckare

Jag har alltid gillat Sjöwall-Wallöös böcker om bl.a. Beck (med det finns flera), Olov Svedelids Roland Hassell böcker (har även skrivit andra serier), men jag har läst alla (som jag har iaf), så nu söker jag liknande böcker, helst inte för ny stil då jag inte är så förtjust i GW Persson literära stil eller liknande.

Jag säger Stockholm då det är staden jag kan relatera till mest. Jag har visserligen jobbat hos Hydraul Syd i Ystad men staden säger mej inget...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-12-03 23:29

Läste ganska nyligen en helt ok krimalroman som utspelar sig på Sandhamn och i Stockholm. I de lugnaste vatten av Viveka Sten. Du nämnde inte Stieg Larsson så jag få väl ändå passa på att ta upp honom även om du antagligen både läst honom och sett filmerna. Om inte så har du oerhört spännande läsning och bra personskildring framför dig.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-12-03 23:32

Jag kan nog slänga in ett söktipps själv. Jag letar efter den där oerhört fängslande serien böcker som milleniumtriologin var. Men jag är inte så låst till genren. Jag var även helt uppslukad i Stephen Kings moderna fantasyepos om Revolvermannen. Vart ska man vända sig idag för något som kan trollbinda en så hårt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-09 08:33
Ursprungligen av LCR:

SÖKES: Bok - Stockholmsdeckare

Lars Bill Lundholm har skrivit flera Stockholmsdeckare. Rätt bra beskrivningar av staden.

Sen gillar jag Stieg Larssons Millenniumböcker där det är mycket Stockholmsmiljöer.

1
Bevaka tråden