Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera 1.83 2006 till Snow Leopard?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-27 15:36

Hej!

Jag funderar på att uppgradera min Mac Mini C2D 1.83GHz (denna modell) från Leopard till Snow Leopard. Jag har uppgraderat minnet i den till 2GB sedan tidigare.

Är det en bra idé? Kommer den bli segare, eller tuffar det på bra? Vad säger ni som kör Snow Leopard på en likadan setup?

Snow Leopard är en ren förbättring av Leopard med främst prestandaförbättringar utan att lägga till mer fluff, så jag skulle inte tveka att uppgradera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-28 09:18

OK, då gör jag ett försök. Jag har en installationsskiva hemma som kom med min MacBook Pro. Kommer den att funka, eller är det anpassade skivor till olika modeller?

Det kommer antagligen inte att fungera. Skivorna är anpassade till sina specifika modeller.

Ibland går det, men oftast går det inte, att använda en installationsskiva från en annan datormodell.

Dessutom är det piratkopiering att använda samma installationsskiva till två datorer (såvida det inte är en familjelicens, men det är det ju inte).

Det kostar bara 319 kr att köpa en Snow Leopard-skiva.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-28 13:09

Tack för svaret och länken. Köper plattan!

Ursprungligen av sylt:

Tack för svaret och länken. Köper plattan!

Och bara för att tydliggöra så GÅR det sedan att uppgradera maskinen till Lion också. Hade en exakt likadan mini innan och den körde Lion utan några större problem. Minnet är väl i minsta laget, men det går.

Ursprungligen av Capeman:

Och bara för att tydliggöra så GÅR det sedan att uppgradera maskinen till Lion också. Hade en exakt likadan mini innan och den körde Lion utan några större problem. Minnet är väl i minsta laget, men det går.

Han skriver visserligen "C2D", men länken pekar på Core Duo-modellen. Kan tänka mig att det är därför han har 2 GB minne och inte frågar om Lion.

Om det är en Core Duo går det såklart inte att installera Lion.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Han skriver visserligen "C2D", men länken pekar på Core Duo-modellen. Kan tänka mig att det är därför han har 2 GB minne och inte frågar om Lion.

Om det är en Core Duo går det såklart inte att installera Lion.

Aha, tittade inte ens på länken, slarvigt nog. Tänkte att han hade en Mid 2007, de hade nämligen 1,83 GHz C2D och max 2 GB RAM. Men han skriver ju 2006, så...

Hej
Jag hade den Mini, n innan och jag uppgraderade till SL men gick tillbaka en version eftersom jag fick vissa problem med adobe program,
jag hade 2 GB ram och 640 Gb hd

Ursprungligen av mr murphy:

...vissa problem med adobe program...

Berätta gärna lite mer.

Till att börja med:
Vilka problem? Vilka Adobe-program? Vilken version av programmen?

1
Bevaka tråden