Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tvinga OS X att öppna i samma fönster?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-26 12:05

Jag har en Mac Mini med 10.5.8. I Finder / Inställningar finns det en checkbox där det står "Öppna alltid mappar i ett nytt fönster". Denna är medvetet urkryssad. Ändå öppnas alla mappar alltid i ett nytt fönster - men jag har upptäckt att det inte gäller om verktygsfältet är påslaget.

Nu kan jag ju förstås använda verktygsfältet hela tiden, men jag vill helst inte göra det, för det blir så rörigt och tar upp så stor skärmyta. Går det att komma runt detta problem utan att tvingas använda verktygsfält?

Senast redigerat 2011-11-26 15:55
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-26 17:07

Inte en exakt lösning till ditt problem men jag har ofta stört mig på samma sak. Att det blir lite kaos med alla nya fönster. Skaffade TotalFinder vilket löste det för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-26 17:28

Tack för svaret!

Läste någonstans att när man kör utan verktygsfält så försvinner tillbakapilen till föregående mapp - att det alltså skulle vara ett hjälpsamt drag. Men det är ju ett aktivt val man gör, så det borde inte spela någon roll. Det känns lite trist att behöva slanta extra för en så basal funktion. Ska dock ta mig en titt på TotalFinder, så tack för tipset!

1
Bevaka tråden