Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Mac Mini (2011) och spel

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilka spel lirar ni på era Mac Mini 2011???

Spel somFotball Manager 2012 (FM2012) och Anno 1604 är spel som jag skulle vilja spela på denna urläckra TVmöbel!
Har ni testat något av dessa spel till eran?

Har ni uppgraderat eran Mini medd Minne eller HDD för att få till era spel. Vilken modell använder ni av.

Tänkte inhandla en julklapp snart ;):

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-18 15:34

Tjenixen, jag har inte testat några riktigt tunga spel än men kör COD 4 multiplayer utan några som helst problem. OSX versionen då, inget bootcamp här inte

2011 Mini 2.3GHz i5 med 8GB RAM

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-18 16:18

Har inte spelat så mycket på min så kan väll egentligen inte uttala mig om det, men jag tror du skulle behöva välja den med ett "riktigt" grafikkort och inte den med bara integrerat grafikchip.

Sen hårddisken har väll inte jättemycket med att spela att göra mer än laddningstider, men hade jag varit som dig så hade jag gärna velat ha en SSD i eller iallafall 7200 rpm, min har bara 5400 rpm och jag upplever den som lite slö emellanåt, fast nu har ju jag förra versionen av mac mini tror jag.

  • Medlem
  • 2011-11-18 21:32

Minin med det fetare grafikkortet... Sitter GPUn integrerad med processorn på den? Min mini blir ju groteskt varm när jag spelar på den.

Ursprungligen av Dalle:

Minin med det fetare grafikkortet... Sitter GPUn integrerad med processorn på den? Min mini blir ju groteskt varm när jag spelar på den.

Nej, det kan jag inte tänka mig att den gör. AMD Radeon HD 6630M är en egen grafikprocessor som ska vara fristående från Intels Core i5. Mig veterligen befattar sig inte Intel med att integrera AMDs "påhitt".

Ursprungligen av JonasAndersson:

Tackar tackar för alla svar. Nu måste jag bara övertala sambon att det är en måste sak i hemmet:-)

Det ska du inte ens behöva övertala henne om.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-18 22:28

Hmm är ingen expert på området direkt, men jag tror inte att det är integrerat.

FM2012 och Anno 1604 borde fungera utan större problem, jag kör för övrigt inte så mycket spel, men har testat Dirt2 och lirar sporadiskt Left 4 Dead samt Civ4.
(Har en mini 2.5Ghz AMD 6630, 8Gb ram)
Mvh
/Henke

Tackar tackar för alla svar. Nu måste jag bara övertala sambon att det är en måste sak i hemmet:-)

Någon som har testat några om dessa spel sedan sist...?

1
Bevaka tråden