Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna portar i router för att komma åt Netgear Stora från ftp osv!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är inte så duktig på router konfiguration osv. Mitt bekymmer är att jag inte kommer åt min Netgear Stora från ett ftp program. Har läst lite om "Port forwarding" men förstår inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Jag har loggat in på routern och letat lite, men får det inte att fungera.

Uppskattar om ni kunde ge mig några tips på hur jag ska gå tillväga.

Tack på förhand

Från vilket FTP-program, i vilket operativsystem?

Vilken router är det?

Berätta gärna hur ditt nätverk ser ut. Hur dator, router och NAS är hopkopplade, t.ex om det är "trådat" eller trådlöst.

Och berätta gärna också vilka inställningar du har provat, så slipper du få tips om samma saker en gång till.

.Nu ska vi se.

Jag kör Snow leopard, och cyberduck som ftp.

Min router heter Thompson TG784, från Telia.

Nasen är kopplad till min trådlösa router. Jag kör alltid via det trådlösa.

Jag har testat något som kallas port forwarding. Men jag förstår inte riktig hur jag ska göra. Ska jag skriva in vilka portar jag vill öppna, och sen skriva in ipnummret på Nasen?! Jag är otroligt o-teknisk.

Jag testade denna länk:
Stora Port Fowarding Tester

och då står det att alla mina portar är "blockerade" även fast jag har tillåtit delning via ftp från mystora.com

Tack på förhand

Senast redigerat 2011-11-16 17:45
  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-16 17:55
Ursprungligen av Peter_klimek:

...Jag har testat något som kallas port forwarding. Men jag förstår inte riktig hur jag ska göra...

http://www.bredbandsbolaget.se/published_images/thomson780wl_784wl_portforward.pdf

Bör funka även om den kommer från Telia.

Senast redigerat 2011-11-16 19:44

Var vänlig gör inte egna radbrytningar. Låt texten flöda över hela forumets bredd.

Jag har nu tagit bort en massa onödiga radbrytningar, både i inlägg #1 och #3.

/Mod

okej. Va snäll du är som fixar allt du förtjänar en tidig julklapp.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-16 20:02
Ursprungligen av Peter_klimek:

okej. Va snäll du är som fixar allt du förtjänar en tidig julklapp.

Ropa inte hej än

"The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible." Förstår inte riktigt, följde beskrivningen?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-11-19 13:03

Du har två port forwarders som är i konflikt med varandra, troligen samma portnummer på dem (eller port range, portområde? )

1
Bevaka tråden