Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur publicera bilder till My Gallery när man lagt in iOS 5

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lagt in iOS 5 GM och allt funkar kanon, förutom att jag inte kan publicera bilder till mitt Mobile Me galleri.

Måste jag aktivera iCloud först för att kunna lägga ut bilder/filmer i mitt Galleri?

Eller, hur ska få det att funka?

Jag vet inte, men har det kanske att göra med att Gallery läggs ner i och med iCloud?

Gallery finns inte i iCloud.

Hur gjorde du med iOS 4?

Ursprungligen av keptang:

Gallery finns inte i iCloud.

Hur gjorde du med iOS 4?

I iOS 4 så när man skulle skicka en bild så fanns det ju flera olika alternativ. Bla att skicka bilder till Mobile Me Galleriet.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

I iOS 4 så när man skulle skicka en bild så fanns det ju flera olika alternativ. Bla att skicka bilder till Mobile Me Galleriet.

Ja just det, så var det.

Det går inte längre i iOS 5 vad jag läst mig till.

Du får nog hitta någon annan lösning då MobileMe Gallery ändå försvinner 30 juni nästa år.

Man ska kunna använda denna funktion även efter iCloud.. Apple skriver

"Other MobileMe services that are not transitioning to iCloud (iWeb publishing, Gallery, and iDisk) will continue to be available through June 30, 2012, even after you move to iCloud."

Maila in kan man ju göra iofs (men krångligt när man har många album), och de tunga filmerna vill man inte skicka in över 3G. Maila dem blir nödlösningen och ingen annan har någon lösning.

Nu kan jag heller inte maila bilder till mina album på MobileMe. Eller, det funkar från iPhone, men inte från någon av våra macar. Är det fler som upplever samma sak?

Vore ju smidigt om frugan, eller andra i närmaste familjen kunde bidra med bilder, utan att behöva min inloggning. Och speciellt om man inte har en iPhone. Nu har jag bara testat att maila bilder från mac och ingen pc. Från iPhoto och när du är inloggad på MM-galleriet går det att lägga upp bilder.

Borde kanske ha startat en ny tråd?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-16 19:56

Är det inte så att de plockar bort stödet eftersom MobileMe ska läggas ned?

Inser att jag kommer att sakna funktionen med bilduppladdningar. Söker nu efter ett snyggt alternativ till My Gallery-tacksam alla förslag? Använder mest för att dela med till vänner och familj således ingen "socialmediebloggtwittertycka om bilder-site" jag är ute efter utan snyggt och stilig bildpresentation.

Picasa funkar fint tycker jag.

Ursprungligen av keptang:

Picasa funkar fint tycker jag.

Picasa är bra men tyvärr finns det inget stöd för det i iOS 5. Det finns dock appar men jag har inte funnit några bra gratis appar.

Har du något förslag?

Ursprungligen av Helmot:

Picasa är bra men tyvärr finns det inget stöd för det i iOS 5. Det finns dock appar men jag har inte funnit några bra gratis appar.

Har du något förslag?

App Store - Web Albums - A Picasa Photo Viewer, Uploader and Manager

Använder jag på min iPad (iPad-versionen då), funkar galant.
Funkar också med Facebook / Google+ om man vill det.

Ursprungligen av keptang:

App Store - Web Albums - A Picasa Photo Viewer, Uploader and Manager

Använder jag på min iPad (iPad-versionen då), funkar galant.
Funkar också med Facebook / Google+ om man vill det.

Ja den är säkert bra men tyvärr inte gratis. Du har inga förslag på gratis alt?

Ursprungligen av Helmot:

Ja den är säkert bra men tyvärr inte gratis. Du har inga förslag på gratis alt?

Har inte hittat någon bra, då hade jag tipsat om det.
Men det finns säkert 40-50st att prova, så kör på.

Ursprungligen av Helmot:

Ja den är säkert bra men tyvärr inte gratis. Du har inga förslag på gratis alt?

Men är verkligen tjugo spänn ett problem...?!

1
Bevaka tråden