Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tillåta Subversion i brandväggen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har dragit igång Subversion på min Mac Mini som kör Lion Server, men hur får jag brandväggen att tillåta Subversion? Nu ser jag bara hur den blockas gång på gång i loggen.

Jag löste det genom att använda WebDAV med SSL istället.

Subversion ska använda TCP-port 3690

Fast din lösning kanske är bättre.

TCP 3690 har jag redan öppnat i routern, problemet var brandväggen på servern i OS X som bara tillåter att godkänna program och den ville inte acceptera Subversion.

Är det någon som är sugen på Subversion kan jag rekommendera följande guider:

- För att få igång Subversion (behöver dock inte installeras, finns i OS X redan)
Install Subversion Server on Mac OS X | Free Subversion Server Guide

- Lite tunnare "kom-igång-guide", men den tar upp WebDAV med Apache.
Setting up a Subversion Server on OS X Leopard « Pablos’s Blog

- Korrekt <Location> som substitut till ovan nämnda guide
https://discussions.apple.com/message/15714008#15714008

Ett till alternativ är att köra det över SSH, vilket i min erfarenhet är lättare att få igång, och ändå finns installerat på de allra flesta *NIX-servrar.

Ursprungligen av irrelogical:

Ett till alternativ är att köra det över SSH, vilket i min erfarenhet är lättare att få igång, och ändå finns installerat på de allra flesta *NIX-servrar.

Jag är helt ny på allt kring Subversion, men det var ett bra tips ifall något får för sig att bråka med mig i framtiden! Då behöver jag ju i och för sig starta svnserve vilket jag slipper nu då Apache ändå är igång på min, inte alltför snabba, Mini. En process mindre i bakgrunden i dagsläget.

1
Bevaka tråden