Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RAM till Macbook Pro Mid 2009

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag köpte CORSAIR VS 8GB DDR3 SO-DIMM PC3-8500 1066MHZ CL7 (2X4GB) från Dustin för ett år sedan.

Det har funkat problemfritt med dom, men herregud vad priserna har sjunkit sedan jag köpte dom!
Nästan så man skulle önska en kryssruta i orderhistoriken: "visa ej priser från köp äldre än 3 månader" .....

Ursprungligen av Korsriddaren:

Varför måste du köra memtest? Antingen fungerar minnena, eller så gör de det inte.

Har blivit rekommenderad det från flera håll, för att se att minnena verkligen är stabila... Jag är inte omöjlig, men känns ändå bra att göra ett minnestest tycker jag!

Ursprungligen av jockeapa:

Jag köpte CORSAIR VS 8GB DDR3 SO-DIMM PC3-8500 1066MHZ CL7 (2X4GB) från Dustin för ett år sedan.

Det har funkat problemfritt med dom, men herregud vad priserna har sjunkit sedan jag köpte dom!
Nästan så man skulle önska en kryssruta i orderhistoriken: "visa ej priser från köp äldre än 3 månader" .....

Haha ja ja var inne för ca ett år sedan själv för att köpa mer minne, men struntade ganska hårt i det. Stor skillnad nu när man får 8GB för dryga femhundralappen.. Nu är det hårddiskar som är dyra istället, det vill jag också langa in en större, men det får vänta så länge.

  • Medlem
  • 2011-11-12 15:15

Jag vet inte varför man rekommenderar sådant idag?! För en tio, femton år sedan hade jag förstått det, men inte idag. Lägg tiden på annat istället. Memtest kan du köra om du får konstiga problem, annars är det helt meningslöst. En bil tex, servar man med jämna intervall, och reparerar om något går sönder. Man har inte bilen på verkstan varje vecka, bara utifall.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag vet inte varför man rekommenderar sådant idag?! För en tio, femton år sedan hade jag förstått det, men inte idag. Lägg tiden på annat istället. Memtest kan du köra om du får konstiga problem, annars är det helt meningslöst. En bil tex, servar man med jämna intervall, och reparerar om något går sönder. Man har inte bilen på verkstan varje vecka, bara utifall.

Jag vet heller inte varför man rekommenderar, men om jag skulle sätta in en ny del i min bil skulle jag inte bara slänga i den och köra. Jag skulle vilja testa den så att den är pålitlig först..!

Det lutar iallafall åt att skippa memtest om man ska följa opinionen, ännu har inget varit positiv till det!

Nu jäklar sitter jag med 6gb ledigt minne, och allt flyter på bra mycket snabbare än förut.
Kanske kör ett memtest sen, får se om jag märker nåt som inte flyter på 100%.

Tack för all hjälp!

Olle

Bevaka tråden