Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Batteriet laddas inte" med 3e-parts strömadapter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köpt en extra strömadapter till min MBP (early 2011) och när jag ansluter den står det "Batteriet laddas inte". När jag stoppar i den "vanliga" adaptern laddar den som vanligt.
Kan det hjälpa att resetta pram/smc eller är det nåt med själva adaptern? (ja, den var billig)
Kan jag fortfarande ha den som strömförsörjning på kontoret och ha den "vanliga" adaptern i väskan, eller kan det förstöra datorn/batteriet att använda denna 3epartsadapter?

Adaptern är "MicroBattery MBA 1049 16,5V 3.65A" (V och A är samma på originaladaptern, och dessa uträknat ger ju båda 60W)

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-10-31 16:17

Varför nöja sig med något som inte fungerar som det ska? Reklamera...

  • Medlem
  • 2011-10-31 17:22
Ursprungligen av Knutsson:

Har köpt en extra strömadapter till min MBP (early 2011) och när jag ansluter den står det "Batteriet laddas inte". När jag stoppar i den "vanliga" adaptern laddar den som vanligt.
Kan det hjälpa att resetta pram/smc eller är det nåt med själva adaptern? (ja, den var billig)
Kan jag fortfarande ha den som strömförsörjning på kontoret och ha den "vanliga" adaptern i väskan, eller kan det förstöra datorn/batteriet att använda denna 3epartsadapter?

Adaptern är "MicroBattery MBA 1049 16,5V 3.65A" (V och A är samma på originaladaptern, och dessa uträknat ger ju båda 60W)

Köpt på eBay?

Nej, via svensk datorbutik( webbshop) så det går nog att reklamera, men tänkte generellt.

  • Medlem
  • 2011-10-31 17:40

Jag köpte ett batteri från eBay till en macbook. Det reklamerade jag och fick ett nytt. Samma problem med det batteriet -jag gav upp! Man får alltid vad man betalar för. Köp original, så riskerar du inte förstöra datorn heller.

1
Bevaka tråden