Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lion - 10-15 timmar att tömma 300 objekt från papperskorgen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla glada!

Har en 2-3 veckor gammal MBP, installerade allt från "scratch".

Får fram "recovered files" ofta i papperskorgen som jag vill ta bort såklart, det kan ta mellan 10-36 timmar och tömma 2-300 objekt, Lion gör alltid säker tömning.

Samt att Finder och egentligen större delen av datorn blir väldigt segt av proceduren.

Någon som har något tips på vad jag kan göra för att eliminera detta problem?

Tack på förhand Wilhelmsson

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-22 13:24

Hur gör du när du stänger av datorn?
Recovered files brukar uppstå när datorn har kraschat, och startats om utan att "snällt" få stänga av sej först.

De gångerna jag stängt av datorn har varit vid uppdatering, annars har jag aldrig stängt av den... Batteriet har väl dött nån gång iofs.

Har du kollat så att inställningarna för Finder inte är inställt att alltid tömma papperskorgen säkert?

Finder > Inställningar... > Avancerat > Töm papperskorgen säkert, bocka ur om den är bockad idag.

Tack, det var faktiskt ikryssat, inte av mig dock... Ska kolla om det blir bättre när filerna dyker upp igen!

Ursprungligen av wilhelmsson:

Tack, det var faktiskt ikryssat, inte av mig dock... Ska kolla om det blir bättre när filerna dyker upp igen!

Skumt, men då ska det med största sannolikhet inte vara något problem om den inte kryssar i den av sig själv igen. Men det vore taskigt!

Testade och tömma papperskorgen, gick på en millisekund

haha ja de vore taskigt:(

1
Bevaka tråden