Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker en iTunes sidebar gadget för Win 7

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tidigare använt en sidebar gadget som heter iTunes Accessory, men den slutade fungera när jag uppdaterade iTunes till 10.5.

Har även provat iTunes Controller och iTunes Gadget - men de fungerade inte heller.

Kan någon tipsa om en sidebar gadget för Win 7 som funkar med iTunes 10.5.

Jag vill att den ska visa artwork, låtnamn, artist - och den får gärna ha play/pause/skip-knappar och volymkontroll också.

Hittade nu en annan variant av iTunes Accessory. De har samma versionsnummer, men ser inte riktigt likadana ut. Men den funkade ju såklart inte heller.

Apple måste ha ändrat något grundläggande i iTunes 10.5, som har gjort att alla dessa sidebar gadgets slutat fungera...

Den iTunes Accessory (1.7) jag har funkar bra med 10.5, testade precis.

Laddade upp den här: http://www.megaupload.com/?d=Q7LR2TMK

Tack! Men när jag laddar ner den och packar upp zip-filen, så blir det en mapp, ingen gadget - så jag kan inte installera den.

Har provat att ladda ner både i Mac och PC - i båda fallen blir det en mapp.

Men det gör nog inget, för båda de versionerna jag har - både den jag hade tidigare och den andra jag hittade idag - är också version 1.7.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Tack! Men när jag laddar ner den och packar upp zip-filen, så blir det en mapp, ingen gadget - så jag kan inte installera den.

Har provat att ladda ner både i Mac och PC - i båda fallen blir det en mapp.

Men det gör nog inget, för båda de versionerna jag har - både den jag hade tidigare och den andra jag hittade idag - är också version 1.7.

Det bör vara att bara lägga biblioteket i ditt gadget-bibliotek.
Den där funkar iaf för mig med iTunes 10.5.

Ok, får testa igen på jobbet imorgon.

Provade massor av saker. Avinstallerade och installerade olika versioner. Inget funkade.

Men nu så!

Fick bara ett infall att jag skulle testa igen. Går in i "Gadgetar" och dubbelklickar på iTunes Accessory. Och den fungerar!

Nu har det ju kommit en iTunes-uppdatering nyligen - det var kanske den som löste problemet. Eller kanske någon av alla små Windows-uppdateringar som har kommiit under de här veckorna. Ja, ja, det lär vi aldrig få veta. Bara glad att jag har min iTunes-gadget igen.

1
Bevaka tråden