Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka Android med OS X?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lite som att svära i kyrkan, men är det någon som har praktisk erfarenhet av att synka Android mot Mac OS X?

Sitter idag på en 3GS som funkar riktigt bra, men det är dags att byta ut frugans lur och då har tankarna kommit till att man kanske skulle vidga sina vyer och testa Android istället. Förutsättningen är däremot att det fungerar minst lika bra att synka både via WiFi och USB som det gör idag med iPhonen.

Hur fungerar det med 3G-synk av framförallt kalender och kontakter?

Något som inte fungerar som man kan förvänta sig, dvs smärtfritt?

Någon skillnad på olika Androidversioner? Olika versioner av OS X?

Hur pass bra fungerar Amdroid och iPhone tillsammans, tänker exempelvis på strul som finns med gamla SE som i vissa fall har annan formattering på framförallt kalenderevents med resulterade event-tid-strul.

Något jag verkligen borde veta som jag antagligen inte vet om och lika antagligen kommer att reta mig på?

MVH

/Jonas

Det finns en del liknande trådar. Kanske kan du hitta några tips här:
synka android site:99.se - Sök på Google

Har sökt runt lite men inte hittat något som känns aktuellt. Borde(?) ha hänt en del sedan 2010 som de flesta trådarna är från...
Det intressanta för mig är hur det fungerar med dagens versioner av Snow Leopard och Lion.

Fler tips?

Kör med Lion och två Android - en Desire och en Galaxy Tab (rör inte IOS med tång av olika anledningar, men macarna är underbara!).
Jag tänker istället att min hårdvara ska synka med Googles tjänster. Lion synkar med Google. Alles gott!
Både kalendern och kontakterna funkar bra. Outlook (office 2011), thunderbird och mail funkar bra med alla kombinationer av tjänster.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2011-10-06 16:58

Precis som Tommy skriver, synkar du via google fungerar allt jättesmidigt (du måste ändå ha ett google-konto).
Vill du ha telefonen som modem måste du dock köpa en app (easytether eller pdanet), den inbyggda funktionen fungerar inte med OS X.

"Vill du ha telefonen som modem måste du dock köpa en app (easytether eller pdanet), den inbyggda funktionen fungerar inte med OS X."

Var får du det ifrån? Har inga problem vare sig med min Desire eller Galaxy Tab. Kör Androids inbyggda tethering (Bärbar Wi-Fi Hotspot).
Funkar finfint med Lion på min mbp.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2011-10-07 09:34
Ursprungligen av tommy_r:

Var får du det ifrån? Har inga problem vare sig med min Desire eller Galaxy Tab. Kör Androids inbyggda tethering (Bärbar Wi-Fi Hotspot).
Funkar finfint med Lion på min mbp.

Kanske skulle påpekat att det gäller via USB
Trådlöst fungerar alldeles utmärkt precis som du säger, men drar mer batteri både från datorn och telefonen så jag brukar undvika det.

Ja, förlåt, det tänkte jag inte på! Hatar sladdar, så det får gärna ta mer ström. Tar med mig strömadaptern då... errhhh... nä just det blir också sladdar... ha ha..

1
Bevaka tråden