Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sökes en remote desktop att styra allt med

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-03 13:33

Hejsan

jag använder ju nu remote HD för att styra min dator och atv från iphone/ipad. Detta fungerar väl rätt ok även om det segar ibland. Nackdelen är att jag inte kan styra en annan dator eller atv2 från en dator.
Någon som har hittat en helhetslösning på detta?
Hade även varit bra om denna lösningen innebar att man kunde ha en klient på jobbets windowsburk och styra dator/atv2 hemma. inget måste men helt klart ett stort +.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-04 00:12

http://www.logmein.com
Funkar kanon för att styra datorer från andra datorer (gratis), iPads, iPhones och iPods (kostar pengar). Däremot inte ATV
Kräver ingen konfigurering, öppning av portar på routrar etc.

Jag gillar Splashtop Remote, just för att de kör med ett eget protokolla som gör att prestandan är så SJUKT mycket bättre än alla VNC-lösningar jag sett. Över lokalt WiFi funkar det att se film och spela spel typ, med övriga jag testat får man ofta storleksordninge 2-3 fps. Server finns till Mac / PC, klient till Mac / PC / iPad / iPhone om jag fattat saken rätt - har iaf testat styra min iMac från iPad:en och det gick över förväntan. Billigt var det också, server gratis och klienten typ 15:-. Däremot lär det inte fungera på ATV gissar jag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 12:02

Verkar som ATV2 är den svåraste nöten att knäcka.
Ska spana in de två ni tipsar och och får väl helt enkelt leta upp nått som är vettigt till alla andra och sen köra remote hd till atv2, eller sätta mig och bli en jävel på consolen hehe.

tack..
(fler tips mottages såklart gärna)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 12:05

Intressant...men en fråga, vilket scenario skapar ett behov av att kunna styra ATV2 från en dator/iPad/iPhone? Jag är bara intresserad av att veta

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-04 13:44

Dels för att Apple-remoten tenderar att styra diverse enheter som finns i närheten när den används. Dels att min Apple-TV är lite skymd och signalen från remoten inte alltid går fram. Givetvis även för att få ett tangentbord när man söker efter titlar och jag tycker dessutaom att det är lättare att navigera med iPhonen i menyerna. Men för allt detta fungerar ju Remote-appen ypperligt till Apple-TV:n

Ursprungligen av zinned:

Intressant...men en fråga, vilket scenario skapar ett behov av att kunna styra ATV2 från en dator/iPad/iPhone? Jag är bara intresserad av att veta

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 13:38

som tangentbord. sambo och son har strul med den, då kan jag fixa det från jobb.
sambo tittar på teve och jag vill fixa med den och får då tillgång till den utan att ockupera teven..
men mest kanske bara för att...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 14:13

Ah, där ser man. Jag har aldrig sett att sådana användningsområden fanns

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-05 08:23

har testat Splashtop lite nu både inom wi-fi och från jobb hem och det verkar göra vad det ska (ja förutom atv2 då). snabbt och smidigt.

1
Bevaka tråden