Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svullet batteri, A1281

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-10-02 13:19

Hej

Vi har lite problem med batteriet i en av våra Macbook Pros (en late 2008 unibody 15"). Batteriet av typen A1281 har nämligen svullnat så pass att det inte längre går att stänga det lock som sitter på undersidan över det.

Jag sökte lite och hittade fler som verkade haft detta problem.

Min fråga är om detta kan vara något som Apple förväntas stå för eller om jag snällt får svansa iväg och skaffa ett nytt batteri på egen hand.

I övrigt fungerar batteriet mycket bra, livstiden är fortfarande ok efter snart 3 år.

Har du applecare? Ring iså fall Apple support.

Jag hade ringt ändå och pressat dem, har du tur - och är trevlig - så har det hänt att Apple tagit på sig
att fixa batterier långt efter garantiers utgång.

Läs gärna på om garanti, Reklamationrätt osv på Konsumentverket innan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-02 18:29

De ersätter inte utan ser det som normalt slitage var svaret jag fick. Har samma problem med batteriet i min unibody 15" från 2008.

Ja, men vi pratar ju inte heller ett 11 månaders batteri utan ; runt och säkert strax över 3 år.

men det har hänt förr om man är ihärdig, bestämd men ändå trevlig och är påläst inom konsumenträtt att Apple tatt det som byte ändå.

Jag har själv fått ett utbytt som var ca 18 månader. Ett annat var säkert 2.5 år - men där hade jag AppleCare.

jag upplever att Apple inte räcker lång näsa åt en för att 12 månader passerades i torsdags....

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-10-02 19:44

Hej, nej det är klart att garantin inte gäller längre. Men eftersom det är ett så uppenbart tillverkningsfel tänkte jag det kunde finnas en chans att Apple förlängt garantitiden på produkten.

Jag får helt enkelt ringa dem imorgon och se vad dom säger! Annars blir det ett nytt från batteryupgrade.se

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-03 05:42

Man kan alltid reklamera saker. Jag fick både skärm och moderkort bytt på min MBP nyligen trots att den är nästan 3 år och jag har ingen applecare. Fast med batterier och hårddiskar är det svårare.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-10-03 15:04

Kollade med supporten, det blir till att införskaffa ett nytt batteri. Ska se om det går att köpa hos amazon, vansinnigt mycket billigare så

Ursprungligen av herlitz:

Kollade med supporten, det blir till att införskaffa ett nytt batteri. Ska se om det går att köpa hos amazon, vansinnigt mycket billigare så

Finns trådar på 99.se med folk som är helnöjda såväl som folk som är mycket missnöjda.
Batterier som vart tokbilliga och som innehållet bråkdelen av vad de skall, inte gått att ladda efter tre månader etc.

Du väljer själv, men tro inte att du får ett batteri som är världsbäst för halva priset.

Dessutom hävdar man på t ex ebay att det är "äkta original" för att det är ett äpple stansat på det, det är ALLTID original och "Yes yes".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-03 23:58

Det finns flera trådar redan som tillhör ämnet.

Här är en länk till en av dessa

1
Bevaka tråden