Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera SSD diskens firmware (Crucial)?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-09-28 20:05

Fick min SSD disk idag och operativsystemet är installerat, men hur uppdaterar jag firmwire?
Fanns en guide på deras sida Crucial.com Product Downloads - Firmware Updates, där står det
att man ska bränna en ISO fil som finns i zip filen, men jag hittar ingen det enda som fanns att välja när jag skulle bränna var en IMG fil (filens namn:BOOT2880.IMG) är det den jag ska välja för som sagt fanns ingen ISO fil i det som jag laddade ner på deras sida.

Finns det någon som har crucial själva som kommer ihåg hur ni gjorde? eller någon annan här kanske på forumet som vet hur jag ska göra?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-09-28 20:06

kan tillägga att disken heter: 128 GB SSD M4

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-28 20:13

Enda filen jag hittade när jag packade upp .ZIP-filen var just en .ISO

Ursprungligen av joakimo:

Enda filen jag hittade när jag packade upp .ZIP-filen var just en .ISO

Jag får samma resultat som joakimo.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-09-28 21:16

Jasså konstigt får ladda ner det igen och testa

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2011-09-28 22:18

Har gjort manöver på en 256 GB M4 disk, om jag mins rätt rensar firmware eupgraden diken, och det går inte att uppgradera disken om den sitter på USB, men annars gick det fint att boota från CD:-)

//Daniel

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-09-29 02:06

Har lyckats bränna ut det på skiva nu, tänkte fråga en sak till innan jag börjar, det står att man ska ändra nått i bios osv osv i guiden ni kan kolla själva i länken ja skickade finns guide att ladda ner där(pdf), är det något som jag som mac användare måste göra? eller är det bara att köra på?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-09-29 15:04

Nej, alla referenser till BIOS är för PC/Windows-användare.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-09-29 15:07

okej tack då kör ja på nu

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-09-29 15:18

Tackar det funkar fint nu :), Föresten någon som vet något program där man han kolla hur snabbt sin disk läser och skriver?

Ursprungligen av Johan.I:

Tackar det funkar fint nu :), Föresten någon som vet något program där man han kolla hur snabbt sin disk läser och skriver?

Titta i denna tråd:

http://www.99.se/nyhetskommentarer/218449-testa-harddisk-med-kona-systemtest-1-2-a.html

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-09-29 15:41

AJA funkar inte för mig, gick till deras hemsida för att ladda ner den nyaste versionen, när jag startar testet händer ingeting :S finns det något annat program kanske?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-09-29 16:39

Hur är det med disktestet i Xbench?

1
Bevaka tråden