Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magic Mouse - överkänslig i vissa program?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-09-26 15:45

Sedan några månader så fick vi Magic Mouse:ar här på jobbet. Hel-sköna och jag gillar den skarpt. Men när jag arbetar med den i InDesign, Photoshop osv, så är den mest bara jobbig faktiskt. Ibland så bara scrollas man iväg åt tjotahejti.. Ibland undrar jag om jag ens nuddat den - men det måste jag ju ha gjort.. Alla på min avdelning här har samma problem och vissa har t.o.m. bytt tillbaks till mighty mousen..
Jag funderar på om det är någon inställningsgrej.. eller om det är nått "move" man gör på den omedvetet.. den är liksom överkänslig. Känner någon igen det här? Kan man göra något åt det? Eller är det bara vi här på min arbetsplats som är för klumpiga med våra fingerrörelser?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-09-26 20:06

Har samma problem men märker det mest på Google's kartor (Earth,Maps etc). Problemet är att jag zoomar från gatunivå till galaxnivå helt oönskat. Så irriterande att jag om möjligt hade stängt av scrollfunktionen i dessa program.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-09-27 13:33

Scrollfunktionen är ju bra att ha även i de programmen, men det är grymt störande när man sitter och jobbar med ett uppslag och har zoomat in ganska ordentligt - åså flyger man bara iväg.. Det är synd, för den är så bra annars..

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-09-27 15:52

Jag upplever nog samma sak och har väl helt enkelt lärt mig att leva med/undvika det. Att jag dessutom kör magic prefs för att boosta känsligheten gör ju inte saken bättre.

1
Bevaka tråden