Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple har uppdateringsafton

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ikväll släppte Apple två mindre men ändå viktiga mjukvaruuppdateringar till nya iPod samt AirPort Extreme. iPod-uppdateringen förbättrar bland annat uppspelningsegenskaperna, bakgrundsbelysningen, "on-go"-spellistan samt problemet med ljudnivåerna i höger respektive vänster kanal. Dessutom säger sig Apple ha förbättrat iPodens väckningsfunktion. Den stora nyheten för Windowsanvändare är att det numera går att synkronisera iPoden även via USB 2 gränssnittet. Versionsnummret är i och med uppdateringen uppe i 2.0.1.

AirPort Extreme-uppdateringen medför att AirPorthårdvaran numera arbetar enligt IEEE 802.11g-standarden. När AirPort Extreme lanserade var standarden ännu inte satt. Nu när standarden är klar, kan AirPort Extreme med denna mjukvara äntligen märkas med benämningen 802.11g. Förutom detta påstår Apple att denna mjukvaruuppdatering, med versionsnummer 5.1, förbättrar AirPortens motståndskraft mot yttre störningar i 2,5 GHz området. Uppdateringen finns att ladda hem via programvaruuppdateraren.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-20 05:56

Är iPod-uppdateringen borttagen? För den syns varken hos mig eller en polare.

  • Avstängd
  • 2003-06-20 09:23
  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-20 09:23

Jag fick inte upp den i Program uppdatering heller så jag drog hem den från http://www.versiontracker.com istället.

I och med uppdateringen är klickljudet mellan varje låt borta. Maximala ljudnivån är inte högre, vilket man kunde hoppas. Dessutom verkar knapparna svara snabbare än tidigare. Bra fixat, Apple! Dock tyckte jag att det var problem med själva uppdateringen. Man kunde se i displayen att den uppdaterades, sen började den att lysa och det stod koppla inte ifrån och sen hände inget på 10 minuter, mer än att podden blev varmare. Sen gav jag upp och tryckte på meny och play (återställning) en stund och drog ur kablen. Voila, det funkade!

Observera att uppdateringen endast är till för dock-iPods!

Vi andra får hålla oss till 1.3.

Någon mer än jag som fått airport-menyn på engelska efter uppdateringen?
Provade att logga ut och in igen, men ingen skillnad.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-06-20 13:49

Min uppdateringsmojäng kan inte ansluta mot internet, wierd...

  • Oregistrerad
  • 2003-06-20 13:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Någon mer än jag som fått airport-menyn på engelska efter uppdateringen?
Provade att logga ut och in igen, men ingen skillnad.

Samma här! Och när jag kollar i resources-mappen för Airport.menu så ligger där alla språkfiler utom den svenska. Måste vara Apple sverige som klantat sig. :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2003-06-22 16:52

Njae, det verkar saknas andra språk också...

1
Bevaka tråden