Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exportera kontakter från 10.7 till 10.6.8

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle behöva exportera kontakter från en 10.7-dator till en 10.6.8-dator. Allt fungerar enligt datorerna, men processen tar evinnerlig tid och all datorkraft, loopar och säger till slut att att importen avbröts.
Finns det någon kringelikrokväg att gå, typ via ett annat program?
10.6.8-datorn kör ett par gamla program och kan därför inte uppgraderas, ännu.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-09-21 10:45

Om du har ett Google-konto så kan du koppla upp adressboken mot Google Contacts (GC). Då laddar du bara upp dina nuvarande kontakter till GC i din Lion-installation och sedan ladda tillbaka dem igen när du är i Snow Leopard.

Where can I find information about Contact Sync? - Contact Sync Hjälp

Senast redigerat 2011-09-21 11:20

Det är väl bara att exportera i vCard-format från den ena datorn, flytta över den exporterade filen och importera i den andra. Det borde inte spela någon roll alls vilka operativsystem de olika datorerna kör.

...men av någon anledning verkar det göra det. Trodde också vCard var någon slags standard. Ska kolla om det går via Google ikväll.

Happ, app, app... Det var ju inte så svårt. Jag fick inte använda exportfunktionen "Adressboksarkiv", vilket är det enda alternativ du får om du väljer att exportera en grupp. Istället fick jag gå in och markera alla kontakter i gruppen och välja "Exportera som vCard", då funkade det. 274 kontakter, total 81 kb, swosh. Och lika snabbt in i gamla 10.6.8.
Tack Jesper och gud himself för era snabba svar, så skönt när saker löser sig!

Markera hela listan med kontakter i adressboken, klicka och dra ut på skrivbordet.
Boom, där har du EN fil med alla dina kontakter. Klart.

Senast redigerat 2011-09-22 17:29
1
Bevaka tråden