Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta mappen Aperture Reference Masters

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade behov av att flytta mitt Aperture's mapp med referens masters från en extern drive till en annan.

Kopierade bara över den till den nya disken men nu får jag inte Aperture att hitta den hur jag än gör.

Har testat att i preferences peka var den mappen ligger, men de hittas inte ändå.

Vad har jag missat? Har även kopierat över en Aperture Library mapp som låg bredvid Masters-mappen, men ingen skillnad.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-09-19 19:05

Om den nya disken har samma namn och katalogstruktur som den gamla så fungerar det. Dvs byt namn på den gamla och sätt det nya namnet till det ursprungliga gamla namnet.

Om du gör några andra ändringar så är det locate reference files, för alla mappar. Jag vet, det är inte alls roligt

/Casi

Ursprungligen av casimir:

Om den nya disken har samma namn och katalogstruktur som den gamla så fungerar det. Dvs byt namn på den gamla och sätt det nya namnet till det ursprungliga gamla namnet.

Om du gör några andra ändringar så är det locate reference files, för alla mappar. Jag vet, det är inte alls roligt

/Casi

Tack för svaret.

Sökte lite på nätet och hittade detta tips som förklarar det rätt bra och det visade sig inte alls vara särskilt svårt att ordna till det så att masterfilerna hittas igen av Aperture efter att de är flyttade till en ny disk. Några få musklick så sköter det sig själv.

Reconnecting Master Files in Aperture 3 - The Digital Story

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-09-20 22:13

Tack för länken. Jag som gått igenom varje projekt med bilder för sig själv

1
Bevaka tråden