Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Loopar fattas på nya datorn

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en ny MacBook Pro 15 tum. Har även kvar min 13-tummare. Har avinstallerat Logic på 13.tummaren, och installerat Logic 9 på 15-tummaren. Såg nu att det fattas loopar. Jazzy Rock drum 1-7 fattas på nya datorn, trots att jag gjorde en standard installation med rubbet. Såg nu till min förvåning att dessa loopar jazzy rock drum finns på 13-tummaren. Hur i hela världen kan det vara så? Känner nya datorn av att dessa loopar finns på en annan dator, och därför inte installerar dom? Vad ska jag göra? Ska jag installera om hela Logic, och hur får jag då bort alla loopar och filer som hör logic till? Jag vill inte plocka dit dessa loopar manuellt, för om det är på detta vis så misstänker jag att även andra loopar kan saknas på nya datorn.

Såg nu att det är ännu fler loopar som fattas. Det verkar som om de loopar som jag har kvar på gamla datorn inte har blivit installerade på nya datorn. Kan det vara smart att göra en ren ominstallation av SL på gamla datorn, för att de ska bli helt raderade, och sedan installera om Logic på nya datorn?

Insåg nyligen att detta inte är ett problem. Det är helt enkelt loopar som hör till Garageband, och som bara behöver hämtas hem, vilket går mycket enkelt från Garageband.

  • Avstängd
  • 2011-12-11 10:45

Enmans konversioner kan vara rätt kul att läsa... också kul att du kom på vad det var och att du löste det

1
Bevaka tråden