Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kul när företag levererar - bredband via ComHem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-25 19:06

Jag bytte precis från Bredbandsbolaget till ComHem gällande internet och jag måste säga jag är riktigt nöjd att ComHem faktiskt levererar vad man lovar - och mer därtill!

Ett 100/10 nät får på Bredbandskollen.se 113/11 Mbit/s. Skillnaden mot Bredbandsbolaget är enorm där jag var fast vid c:a 10/0.7 Mbits på ett 24Mbits nät. Förvisso betalar jag c:a 50 kr mer per månad men vilken skillnad!

Är det vanligt numer att KabelTV är så pass effektivt jämte ADSL? Störst KabelTV-internet av TV-tittande (och vice-versa) likt om man kör TV via andra bredband?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2011-08-25 19:46

Jag hade också Comhem innan jag flyttade till nytt område där de inte fanns. Och jag hade i stort sett alltid högre hastighet än vad jag beställt. Det som strulade var dock TV-abonnemangen och att fakturorna är lite otydliga, och de uppdateras även efter att de "skrivits ut" på Mina sidor osv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-25 20:26

Jag har kollat en del på diverse kanaler och det verkar fungera lika bra nu som det gjort tidigare. Dock är inte TV:n 100%-ig. Lite "glitsches" får man fast det är sällan de stör mer än någon sekund.

Fortfarande har BluRay ett ordentligt "upp" mot Canal+HD men godkänt är det.

1
Bevaka tråden